خبرهای داغ:
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان؛

افزايش دو برابري سرمايه گذاري ايجاد تاسيسات گردشگري در استان سمنان

معاون سرمايه گذاري و طرح‌هاي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از افزايش دو برابري سرمايه‌گذاري در زمينه ايجاد تاسيسات گردشگري در اين استان پس از سال 1388 تا كنون و در مقايسه با مدت مشابه قبل خبر داد.
کد خبر: ۸۵۳۱۴۱۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، به نقل از روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، محمد طاهريان با بيان اينكه اين امر در زمينه جذب گردشگر و توسعه فضاهای گردشگری استان نقش مؤثري دارد، گفت: بر اين اساس در سالهاي اخير تعداد پنج واحد گردشگری اعم از هتل، مهمان­پذیر و اقامتگاه بوم­گردی بهره­برداری و 20 واحد بزرگ گردشگری دیگر با حجم سرمایه­گذاری بیش از  27 هزار و 300 میلیارد ریال در دست احداث ­است.

وي ابراز اميدواري كرد: كار احداث واحدهاي گردشگري تا پایان سال 1396 تکمیل و اين واحدها به سایر تاسیسات گردشگری استان اضافه شوند.

طاهريان افزود: تاکنون 80 موافقت اصولی و 20 مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل درخصوص ایجاد تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

وي گفت: این حجم سرمایه­گذاری در شرایطی است که پذیرش پروژه­های گردشگری از سوی بانک­های عامل استان  براي پرداخت تسهیلات به ندرت صورت می­گيرد.

وي پرداخت تسهیلات کم­بهره را به عنوان یکی از اصلی­ترین سياست های تشویقی دولت در رشد میزان سرمایه­گذاری بخش خصوصی دانست و گفت: پرداخت تسهيلات، سرمايه‌گذاري و ايجاد تاسيسات گردشگري را تا چند برابر نرخ فعلی افزايش         مي‌دهد.

وي يكي از سیاست­های تشویقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع­دستی و گردشگری براي حمایت از بخش خصوصی را پرداخت یارانه تسهیلات دریافتی سرمایه­گذاران و تامین بخشی از زیرساخت­های تاسیسات گردشگری عنوان كرد و افزود: از سال 1388 تا كنون برای 11 پروژه بخش خصوصی گردشگری زیرساخت­های مورد نیاز اعم از راه دسترسی، برق، گاز و آب به ارزش تقریبی 51 هزار و 141 میلیون ریال تامین شده است.

معاون سرمايه گذاري و طرح هاي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان از جمله پروژه‌هاي مهم در زمينه ايجاد تاسيسات بخش خصوصي در استان سمنان را"مجموعه گردشگری-تجاری ققنوس" و "هتل و مجموعه پارک آبی" سمنان عنوان كرد و گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها ظرفيت اقامتي استان رشد چشمگيري خواهد يافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها