خبرهای داغ:
مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان این که از ابتدای امسال 114 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فارس با همت خیرین و تلاش های این ستاد آزاد شده اند،گفت: 130 زندانی دیگر جرایم غیرعمد زندان های این استان نیز تا پایان ماه مبارک رمضان آزاد می شوند.
کد خبر: ۸۵۳۱۳۰۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سید رضا اسکندری ، سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد به مناسبت تولد امام حسن مجتبی (ع) در روزهای آینده، خیرین و نیک اندیشان استان را به مشارکت در فرآیند آزادی 998 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان فراخواند.

وی افزود: امسال جشن گلریزان در 16 نقطه فارس برگزار می شود تا کمک های مردمی و خیرین برای آزادی 998 نفر با مجموع بدهی دو هزار و 153 میلیارد ریال جمع آوری شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس با بیان این که حدود یک چهارم شمار این گروه از زندانیان را افراد تحصیلکرده تشکیل می دهند، گفت: امید است با جمع آوری حدود 30 میلیارد ریال در جشن گلریزان امسال، زمینه آزادی 400 تا 500 نفر از زندانیان استان فراهم شود.

وی با اشاره به تاسیس این ستاد در کشور از سال 69 و آغاز فعالیت ستاد استانی از سال 81 ، اظهار داشت: از آغاز فعالیت این ستاد در فارس، شش هزار و 420 زندانی جرایم غیرعمد از زندان های این استان آزاد شده اند که از این تعداد، دو هزار و 729 نفر بابت دیه و سه هزار و 691 نفر بابت محکومیت ها و جرایم مالی غیرکلاهبرداری است.

اسکندری اظهار کرد: در سال 93 و با کمک های مالی خیرین و جلب رضایت شاکیان زمینه آزادی 565 نفر فراهم شد که در مجموع بدهی آنان 860 میلیارد ریال بود که ستاد دیه و شوراهای حل اختلاف از شاکیان 580 میلیارد ریال تخفیف گرفتند و زمینه آزادی این افراد فراهم شد.

وی اظهار کرد: ستاد دیه استان فارس از نظر تخفیف گرفتن از شاکیان زندانیان جرایم غیرعمد، مقام نخست کشور را در اختیار دارد.



** 340 نفر به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان های فارس هستند

مدیرعامل ستاد دیه استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت:هم اینک 340 نفر در این استان به خاطر ناتوانی در پرداخت مهریه در زندان به سر می برند.

اسکندری گفت:از مجموع 998 زندانی جرایم غیرعمد در استان فارس، 380 نفر به علت محکومیت های مالی و حقوقی و 143 نفر به خاطر ناتوانی از پرداخت دیه تصادف منجر به فوت و جرح در زندان به سر می برند.

وی ادامه داد: دیگر آمار زندانیان جرایم غیرعمد را محکومان مالی کیفری، ضرب و جرح غیرعمدی، قتل خطایی و غیرعمد (مانند تیراندازی در مجالس عروسی)، چک بلامحل غیر از کلاهبرداری و ناشی از نوسانات مالی تشکیل می دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها