دکتر ناصر سیم‌فروش:

تخصص‌های مختلف در کشور نیازمند پزشکی هسته‌ای هستند

یک پزشک متخصص گفت: پزشکی هسته‌ای در جهت خودکفایی و استقلال علمی کشور بسیار با اهمیت است و نوک پیکان پیشرفت علمی کشور محسوب می‌شود در غیر این صورت دست ما را در مقابل بیگانگان دراز می کند.
کد خبر: ۸۵۳۰۸۵۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر ناصر سیم‌فروش درباره امضای برگه گزاره ملی در حمایت از پیشرفت‌های پزشکی هسته‌ای کشور گفت: موضوع هسته‌ای از چند لحاظ برای ملت ما اهمیت دارد؛ در گذشته برای درمان بیماران نیازمند آزمایش هسته‌ای بودیم اما به دلیل تحریم داروی مورد نیاز وجود نداشت و به واسطه این موضوع ما دچار مشکلات تشخیصی بودیم.

شهادت دانشمندان هسته‌ای خودکفایی دارویی را برای کشور به همراه داشت
وی در ادامه افزود: از زمانی که دانشمندان هسته‌ای ما مانند شهید شهریاری جان خود را در راه خودکفایی و استقلال علمی کشور فدا کردند مشکلات دارویی وجود ندارد و کمبود دارو حس نمی‌شود.  

تخصص‌های مختلف در کشور نیازمند پزشکی هسته‌ای هستند
این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان این‌که تخصص‌های مختلف در کشور نیازمند پزشکی هسته‌ای هستند، تاکید کرد: پزشکی هسته‌ای در جهت خودکفایی و استقلال علمی کشور بسیار با اهمیت است وگرنه باید دست ما در مقابل بیگانگان دراز باشد.  

سیم‌فروش با اشاره به این‌که امروز مسئله هسته‌ای تبدیل به یک غرور ملی شده است، ابراز کرد: همانطور که در تقویم یک روز به ملی شدن نفت اختصاص داده شده مسئله هسته‌ای نیز یک قله علمی برای کشور است به همین دلیل تمامی مردم ایران از هر نوع تفکری از موضوع هسته‌ای حمایت می‌کنند و در این باره تحت هیچ شرایطی عقب‌نشینی از پیشرفت‌های هسته‌ای در کشور جایز نیست.

 وی ادامه داد: مسئولان ما اولویت یک را برای استقلال کشور پیشرفت هسته‌ای قرار خواهند داد به این دلیل که از نظر رشد و غرور ملی حرکت در موضوع هسته‌ای نوک پیکان پیشرفت علمی کشور ما است.

پیشرفت‌های هسته‌ای ایران الگویی برای کشورهای مسلمان باشد
این متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری درباره نقش پیشرفت‌های هسته‌ای در اقتدار ملی کشور گفت: تکنولوژی هسته‌ای علمی است که جوانان ما آن را به دست آورده‌اند و مسلما از نظر تولیدات هسته‌ای در زمینه شرکت‌های دانش بنیان خودکفایی را برای کشور به دنبال داشته است، همچنین برای همه کشورهای اسلامی نیز الگو محسوب می‌شود.    

سیم‌فروش اظهار کرد: امروزه دانشمندان جهان یک خانواده هستند و علم در انحصار یک کشور نیست پس پیشرفت علمی باید برای همه آزاد باشد و همه از فواید آن بهره‌مند باشند در این باره با امضای برگه هسته‌ای گزاره ملی حمایت خود را از این موضوع اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار