خبرهای داغ:
شاه امیریان
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار نام‌گذاری ۲۶ خردادماه به عنوان «روز شهدای غواص» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران شد.
کد خبر: ۸۵۳۰۷۸۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در نامه ای خطاب به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار نام گذاری ۲۶ خرداد ماه به عنوان «روز شهدای غواص» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی


"من عقیده‌ راسخ دارم بر اینکه یکی از نیازهای اساسی کشور، زنده نگه داشتن نام شهدا است." (رهبر انقلاب27/11/1393)


جناب آقای دکتر محمدرضا مخبر دزفولی

دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی


با سلام و احترام
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ بی شک یکی از خاطره انگیزترین و با شکوه ترین روزهای تاریخ جمهوری اسلامی رقم خورد. روزی که به برکت خون و عزت شهدای غواص و دست بسته ایران اسلامی، سراسر کشور غرق در شور، معنویت و بصیرت بود.

این روز، میعادگاهی برای بیعت دوباره مردم خدا جوی ایران با امامین امت، شهدای عزیز و آرمان های والای انقلاب اسلامی بود و به سبب همین امر بود که رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه ای، این روز را یکی از بیادماندنی ترین حوداث انقلاب اسلامی نامیدند.

در همین راستا شایسته است که به سبب حفظ عظمت این رویداد، این روز با شکوه را ارج و قرب نهیم تا در خاطر آیندگان و نسل های بعد به صحت حک شود و به این صورت، بتوانند به خوبی ادامه دهنده راه شهدا و مسیر حقیقی انقلاب باشند. بنابراین به شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد می کنیم که به پاس ثبت در تاریخ و گرامی داشت این سند حماسه ملت بزرگ ایران، ۲۶ خرداد در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام «روز شهدای غواص» نامگذاری شود.


امید است با تحقق این امر گامی در جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بیش از پیش برداشته شود.

کانون دفاع مقدس بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز


ارسال نظرات
پر بیننده ها