یک فوق تخصص پیوند قرنیه چشم:

خاکستری بهترین رنگ برای عینک آفتابی است/ عوارض استفاده از عینک آفتابی غیراستاندارد

یک فوق تخصص پیوند قرنیه چشم گفت: معمولا رنگ مناسب برای عینک آفتابی در ابتدا خاکستری سپس قهوه‌ای و مشکی است و رنگ‌هایی مانند سبز و آبی رنگ‌های مناسبی نیستند.
کد خبر: ۸۵۳۰۵۴۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر خسرو جدیدی درباره کیفیت عینک‌های آفتابی که دستفروشان می‌فروشند گفت: در انتخاب عینک آفتابی چند موضوع از جمله رنگ حایز اهمیت است؛ معمولا رنگ مناسب برای عینک آفتابی در ابتدا خاکستری سپس قهوه‌ای و مشکی است و رنگ‌هایی مانند سبز و آبی رنگ‌های مناسبی نیستند.

وی با بیان این‌که بهتراست رنگ عینک آفتابی در طول آن ثابت باشد، افزود: عینک آفتابی دو رنگ عینک مناسبی محسوب نمی‌شود؛ آنچه مهم است هر چه میزان رنگ عینک تیره‌تر باشد معمولا میزان کیفیت تصویر پایین‌تر می‌آید.

این فوق تخصص پیوند قرنیه چشم درباره راهکار تشخیص عینک مناسب تاکید کرد: در اتاق عینک را بر روی چشم قرار دهید و درون آینه به چشم نگاه کنید اگر تیرگی عینک به حدی است که بتوان چشم را داخل عینک دید رنگ آن مناسب است و نیاز به عینک تیره‌تر نیست در غیر این صورت کیفیت تصویر پایین می‌آید اما در کل رنگ‌های بسیار تیره بیشتر به کسانی که در مقابل نور آفتاب اذیت می‌شوند توصیه می‌شود.

قیمت عینک آفتابی تاثیر چندانی در کیفیت ندارد
جدیدی درباره ویژگی عینک آفتابی خوب ابراز کرد: این‌که فرد با عینک راحت باشد مسئله مهمی است این موضوع در کیفیت ساخت مشخص می‌شود به این دلیل که برخی با عینک دچار سردرد یا تاری دید می‌شود و یا تصاویر را کج می‌بینند در این حالت تفاوتی ندارد که عینک از کجا خریداری شود و بررسی‌ها نشان داده که قیمت تاثیر چندانی در کیفیت ندارد.

وی با بیان این‌که اکثر عینک‌های آفتابی اشعه یو وی را به اندازه کافی جذب می‌کنند، تصریح کرد: بیشترین زمان پرتوافشانی این اشعه ساعت 10 صبح تا چهار بعد از ظهر است و در غیر این زمان میزان اشعه زیاد نیست؛ معمولا میزان جذب اشعه عینک را می‌توان با دستگاه چک کرد و این موضوع به راحتی قابل کنترل است.

عوارض استفاده از عینک آفتابی غیراستاندارد
پاین فوق تخصص پیوند قرنیه چشم درباره عوارض عینک آفتابی نامناسب خاطرنشان کرد: اگر عینک آفتابی غیراستاندارد و خوب ساخته نشده باشد منجر به بروز احساس خستگی، سردرد، اشک چشم و سرگیجه می‌شود اما باعث آسیب جدی نمی‌شود.

جدیدی درباره استفاده از عینک آفتابی برای کسانی که دارای چشم ضعیفی هستند، گفت: این افراد قطعا باید از عینک نمره‌دار استفاده کنند اما کسانی که دارای عینک نمره‌دار هستند و در آفتاب اذیت می‌شوند بهتر است از عینک فتوکرومیک و یا عینک‌های ساخته شده با رنگ‌های مشخص خاکستری، قهوه‌ای و مشکی استفاده کنند پس هر چقدر عینک تیره‌تر باشد کیفیت تصویر پایین‌تر است.

ضرورت استفاده از عینک آفتابی در زمستان
وی درباره استفاده از عینک آفتابی در تابستان و زمستان بیان کرد: برف در زمستان و اشعه منعکس شونده از آن مضرات بسیار زیادی بر روی چشم به همراه دارد و درصد این اشعه به همان میزان تشعشات آسفالت بر چشم در تابستان، تشعشعات برای شناگران در دریا یا کوهنوردان بر روی برف در کوهستان به چشم بازمی‌گردد که این میزان بازگشت اشعه به چشم بسیار بالا است و باید از عینک آفتابی استفاده شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار