خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خبر داد:

اختصاص 11 میلیارد تومان تسهیلات به کارگاه‌های اشتغال زای روستایی

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: سال جاری 11 میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک اشتغال زا در روستاها اختصاص یافته و راه‌اندازی 700 کارگاه در دستور کار است.
کد خبر: ۸۵۲۹۱۲۴
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، محمد زهرایی صبح امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای جهادی و طرح هجرت تابستان در جمع مسئولان استانی با اشاره به پروژه های عام المنفعه و زود بازده اظهارداشت: در سال گذشته در بخش فنی و عمرانی 111 پروژه بالغ بر 3 میلیارد تومان مصوب داشتیم .

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الرضا(علیه السلام) با بیان اینکه در بخش آبرسانی سیار بیش از 400 روستا با هزینه بالغ بر یک و نیم میلیارد تومان داشتیم، افزود: در عرصه محرومیت زدایی 38 پروژه و 600 میلیارد تومان هزینه شده است.

فعالیت 120هسته فلاحین، سال گذشته در استان

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته 120هسته فلاحین برای ارتقای تولید محصولات در واحد سطح فعالیت داشته اند، گفت: در این خصوص 2 هزار و 500 نفر توجیه عمومی و یک هزار و 700نفر توجیه تخصصی شده اند و برای 500 نفر گواهینامه صادر شده است.

زهرایی با بیان اینکه 498 کارگاه اقتصاد مقاومتی روستایی و کمک اشتغال با تسهیلات 4میلیارد تومان اعطا شده است، افزود: از موارد کمک به تولیدات استان می توان به تولید 50 تن گوشت شتر مرغ، 10 تن عسل و 100 تن گوشت مرغ اشاره کرد.

وی یادآور شد: در سال گذشته اردوهای جهادی 14 روزه دانشجویی با حضور یک‌هزار و 100 نفر اردو در قالب ۶۴ گروه جهادی و اردوهای جهادی هفت روزه مساجد و محلات با حضور 650 نفر اردو در قالب ۵۰ گروه جهادی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان با بیان اینکه در سال جاری حدود 11 میلیارد تومان تسهیلات برای کارگاه‌های کوچک اشتغال زای روستایی اختصاص یافته، عنوان کرد: راه‌اندازی 700 کارگاه در دستور کار است.

شرکت 25هزار نفر در اردوهای جهادی یک روزه حلقه های صالحین

وی با اشاره به اینکه درسال گذشته اردوهای یک روزه جهادی با حضور ۲۵ هزار نفر اردو و در قالب یک هزار و 360 حلقه صالحین انجام شد، افزود: همچنین دو هزار و 600 نفر از دانش آموزان بسیجی در عرصه های مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس در قالب اردوهای ۱۰ روزه شرکت کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۹ گروه جهادی میهمان در استان طی سال ۹۳ یادآور شد و گفت: این گروه ها با حضور 800 نفر اردو در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان به فعالیت پرداختند.

زهرایی به برگزاری همایش نخبگان دانشجویی اردوهای جهادی در اسفند ماه سال گذشته در طبس اشاره کرد و افزود: در این همایش ۵۰۰ نفر از نخبگان گروه های دانشجویی در طبس گرد هم آمدند و ماحصل آن هم اندیشی و هم افزایی گروه‌های جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی بود.

وی ادامه داد: سال گذشته تعداد 230 تیم عمومی و تخصصی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی ساماندهی شدند و همچنین 50 نفر دندانپزشک موفق شدند 500 میلیون تومان خدمات دندان‌پزشکی به مردم منطقه محروم ارائه کنند.

ثبت نام بالغ بر60 گروه جهادی، سال جاری در استان

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار کرد: در نوروز امسال 20 گروه جهادی به مناطق محروم خراسان جنوبی اعزام شدند که از این میزان 9 گروه میهمان بودند.

زهرایی با بیان اینکه 50 گروه جهادی دانشجویی خراسان‌جنوبی به مناطق محروم اعزام می‌شوند، افزود: بالغ بر 60 گروه جهادی محلات و پنج گروه میهمان نیز برای اعزام در تابستان ثبت نام کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها