خبرهای داغ:
مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالرضا(ع):

حضور حداکثری مردم در نماز جماعت، مهمترین دغدغه بسیج مساجد

مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالرضا(علیه السلام) گفت: ما به دنبال شهر قرآنی هستیم و دغدغه بسیج مساجد حضور حداکثری اقشار مردم در نماز جماعت و جمعه است.
کد خبر: ۸۵۲۸۴۷۹
|
۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴

اسحاق عنایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با بیان اینکه دهه سوم شعبان، دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، اظهار داشت: خراسان جنوبی یک هزار و 330 مسجد و 63 بقعه متبرکه دارد که از تعداد کل مساجد استان 900 مسجد دارای پایگاه مقاومت بسیج خواهر و برادر است.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان با بیان اینکه به مناسبت دهه تکریم ازمساجد با حضور متولیان امر فرهنگی و مساجد، مساجد باقرالعلوم و مسجدالحسین جوادیه به صورت نمادین در مرکز استان غبار روبی و عطر افشانی شد، گفت: طی ابلاغی که به نواحی سراسر استان شده است یکی از مساجد شهرستانها به صورت نمادین با حضور مسئولان مربوطه و مردم غبارروبی و عطرافشانی می شود تا فضای معطر و خوبی برای حضورمیهمانان خدا در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی افزود: بنا بر چشم انداز 1404 در بسیج مساجد و محلات به دنبال دو هدف در خصوص نماز هستیم.

مسئول بسیج مساجد و محلات استان عنوان کرد: هدف گذاری اول ما این است که 30 درصد مردم محله و بسیجیان در نماز جماعت شرکت کنند و در هدف دیگر به دنبال حضور 20 درصدی مردم در نماز جمعه هستیم.

عنایتی با بیان اینکه مساجد شهرستان بیرجند برای حضور مردم در نماز جماعت کفایت نمی کند، عنوان کرد: ما در شهرستان بیرجند حدود 20 مسجد محوری و اثرگذار با فضای خوب و مناسب داریم که در این مساجد هنگام صبح، ظهر و عصر، مغرب و عشاء نماز جماعت با حضور پر شور نمازگزاران برگزار می شود.


باید در کنار مجتمع های مسکونی، فضای فرهنگی و مذهبی نیز ایجاد شود

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم که در کنار مجتمع های مسکونی، ساختمانی برای امور فرهنگی و مذهبی ایجاد شود و بعد از آن به مسجد تبدیل شود، عنوان کرد: مسئولین در این خصوص باید کاری کنند تا صدای اذان بلند و حضور مردم برای اقامه نماز در شهر ما بیشتر شود و مردم توجه ویژه ای به اقامه نماز و حضور در مساجد داشته باشند.

مسئول بسیج محلات و مساجد استان متذکر شد: گاهی مردم به جلسات قرآنی زیاد رغبتی نمی کنند. باید جلسات قرآنی همراه با نماز جماعت در مساجد برگزار شود.

وی اظهار داشت: ما به دنبال شناسایی و شهر قرآنی هستیم که با کار مردمی و با حضور متولیان فرهنگی از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون هنری و بسیج مساجد و محلات این اتفاق مهم انجام شود.

عنایتی شهرستان بیرجند را یکی از شهرهای خوب با فضای دینی بخصوص در ماه مبارک رمضان دانست و عنوان کرد: ما در این شهرستان هنجارشکنی زیادی نداریم و مردم متدین این شهرستان حرمت ماه مبارک رمضان را نگه می دارند و جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان در استان کمتر وجود دارد.


بعضی از روحانیون دغدغه حضور در روستاهای دور افتاده برای امر تبلیغ دین را ندارند

وی با تاکید بر اینکه حلقه های قرآنی در بعضی مساجد تشکیل شده است، گفت: دغدغه ما در بسیج مساجد این است که با وجود 120 روستای بالای 20خانوار استان که جمعیتی 200 تا 300 نفری در هرکدام از این روستاها وجود دارند؛ روحانیون در ماه مبارک رمضان و ماه های محرم و صفر حضور کمتری در این روستاها دارند.

مسئول بسیج محلات استان متذکرشد: گاهی روحانیونی که در امر تبلیغ فعالیت می کنند دوست دارند در مرکز استان و یا نقاط نزدیک برای امر تبلیغ حضور داشته باشند و مناطق دور افتاده را انتخاب نمی کنند که باید در این خصوص کار فرهنگی انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها