خبرهای داغ:
کارشناس شبکه های اجتماعی هشدار داد

افت تحصیلی و دور شدن از فعالیت های مهم زندگی، آسیب های شبکه های اجتماعی

کارشناس شبکه های اجتماعی خطرات شبکه های اجتماعی را به والدین هشدار داد و گفت: اتلاف وقت، دور شدن از فعالیت های مهم زندگی و معنوی، شب بیداری، از بین رفتن آرامش حقیقی و افت تحصیلی مهمترین آسیب ها و تهدیدات شبکه های اجتماعی در بین دانش آموزان است.
کد خبر: ۸۵۲۱۴۴۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، موسوی زاهد در جمع فرماندهان، سرگروهها و مربیان شجره طیبه صالحین بیرجند با تبریک اعیاد شعبانیه اظهارداشت: شبکه های اجتماعی بخش عظیمی از افراد جامعه ما بخصوص جوانان و نوجوانان را در گیر خود کرده است و والدین باید بر خطرات شبکه های اجتماعی که فرزندان آنها را تهدید می کند؛ بیشتر توجه کنند.

کارشناس مسائل اجتماعی با اشاره به عمده آسیب های شبکه های اجتماعی تاکید کرد: بالا رفتن سن ازدواج، کم رنگ شدن اعتقادات و ضعیف شدن روابط اجتماعی افراد از مهمترین آسیب های شبکه های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی به دلیل آمریکایی و اسرائیلی بودن امنیت لازم را ندارد، گفت: کم رنگ شدن صله رحم، متکثرشدن هویت و داشتن هویت مجازی مختلف در بین افراد از جمله آسیب های شبکه های اجتماعی است.

موسوی زاهد مخلوط شدن زندگی جدی و غیر جدی را از دیگر آسیب های شبکه های اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: مخلوط شدن حریم عمومی و خصوصی، از بین رفتن دوران کودکی و نوجوانی به خاطر درگیر شدن در دنیای بزرگسالی سبب بلوغ زودرس در بین افراد است.

این کارشناس مسائل اجتماعی ارتباط گرفتن با هر فردی و اتلاف وقت در بین دانش آموزان را از عوامل مهم شبکه های اجتماعی در بین نوجوانان بخصوص دانش آموزان دانست و تاکید کرد: بی تحرکی افراد، دور شدن از فعالیت های مهم زندگی، شب بیداری و از بین رفتن آرامش حقیقی و افت تحصیلی از دیگر آسیب ها و تهدیدات شبکه های اجتماعی است.

وی متذکرشد: نپرداختن به امور معنوی و دینی ، تغییر سبک زندگی افراد و روی آوردن به زندگی غیر متعارف ، نیازهای کاذب، بی توجهی به سلامت فرد از جمله این آسیب ها است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها