خبرهای داغ:
عضو کمیسیون شورای شهر تبریز:

ساخت و سازها باید زمینه ای برای بیان هویت و فرهنگ شهر باشد

خبرگزاری بسیج: عضو کمیسیون شورای شهر تبریز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در اجرای طرح ها از جمله زیرگذرها معماری خاصی نمی بینیم، گفت: این ساخت و سازها زمینه ای برای زیبائی شهر و بیان هویت و فرهنگ آن به شمار می رود و باید همچون کشورهای توسعه یافته از آن استفاده کرد.
کد خبر: ۸۵۱۹۸۸۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر افزود: کلان شهر تبریز به دوره ای از بلوغ رسیده که عناصر ما هویت داشته و از آن باید برای زیبایی بصری شهر استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم با پیشبرد طرح های عمرانی در قالب مسابقه به مسائل معمارانه توجه داشته باشیم و اگر از فضاها برای ایجاد این هویت استفاده نکرده‌ایم مشکل از ماست.

اصرار برکلنگ زنی

شهین باهر با انتقاد از برخی کلنگ زنی های زودهنگام اظهار کرد: متاسفانه برخی از طرح ها در حال بررسی و مطالعه هستند که برخی از همکاران اصرار به کلنگ زنی آن دارند و ما تلاش داریم این طرز تفکر را تغییر دهیم.

جاری شدن آب های سطحی در تبریز

وی با اشاره به اینکه مطالعات و محاسبات طرح ها برای شرایط مطلوب بوده و شرایط خاص نیست، بیان کرد: سطوح خیابان ها در تبریز بر خلاف کشورهای توسعه یافته – که سنگ فرش هستند- از آسفالت ساخته شده که جذب آب را ناممکن کرده و موجب سیلاب هنگام بارندگی در سطح شهر می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: متاسفانه در برخی فضاها با این وجود به جای چمن کف پوش به کار می برند که این امر نیز خود موجب جاری شدن سیل می شود.

شهین باهر گفت: در طرح های مسیرگشائی که برای توسعه تبریز از طرح های الزامی هستند در در قالب مطالعات طرح تفصیلی و طرح جامع هدایت آب های سطحی شهر با مشاورانی که در این خصوص وجود دارد مطالعه و بررسی می شود و بیشتر آنها طوری طراحی شده که آب ها به طرف مهرانه رود هدایت شوند و اگر مشکلی در این خصوص دیده می شود از نکاتی که پیش بینی نشده است.

باسمنج خواسته ناخواسته با تبریز ادغام می شود

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در حوزه باسمنج توسعه تبریز از طرف شرق اتفاق می افتد و شهرک خاوران ادامه آن است و پیوسته به باسمنج است، اظهار داشت: برای ادغام آن میان مدیران و مسئولان شهری و استانی دلایلی وجود دارد که باید مسئولان با حرکت یک قدم جلو از مردم این مساله را تعیین تکلیف کنند.

وی افزود: اگر این موضوع تعیین تکلیف نشود و حریم قانونی برای ساخت و ساز مجاز نباشد زمینه برای افراد سودجو در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و پدید آمدن حاشیه نشینی در اطراف باسمنج فراهم می شود که توسعه تبریز را در این قسمت با مشکل روبرو خواهد کرد.

جذب سرمایه گذار راه حل ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد شهر

ایرج شهین باهر در ادامه موضوع جذب سرمایه گذار را تنها راه حل ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهر عنوان و بیان کرد: شورای اسلامی شهر نسبت به این موضوع وظایفی دارد چراکه درآمد شهر از مردم بوده و باید زمینه اشتغال در شهر وجود داشته باشد تا به درآمد پایدار برسد.

وی با انتقاد از تنگ نظری های برخی مدیران در خصوص جذب سرمایه گذار تاکید کرد: باید با جذب سرمایه گذار برای تبریز بزرگترین معضل جامعه را که بیکاری است از بین ببریم و نگاه تنگ نظرانه به این امر ظلم به مردم و جوانان این شهر است.

 

ارسال نظرات