خبرهای داغ:
بیعت دوباره عشایر با انقلاب/1

مهمترین دغدغه عشایر خرید تضمینی محصولات آنان است

فرمانده سپاه زیرکوه گفت: خريد تضمينی توليدات و تامين نيازهای عشاير برای دام ها و مراتع دامداری مهمترین دغدغه عشایراست.
کد خبر: ۸۵۱۹۳۷۸
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰

حسین میری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به 29 اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج عشایری اظهار داشت: عشاير مردمی غيور و داراي روحيه ملي و مذهبي هستند و در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و حتي در درگیری های شمال شرق کشور نيز بسيار خوب عمل كرده اند.

فرمانده سپاه زیرکوه افزود: شهداي عشاير در دوران دفاع مقدس و همچنين بعد از جنگ تحميلي مصداق نقش عشاير از انقلاب اسلامي ايران است.

وی مهمترین مشکل و آسیب عشایر شهرستان زیرکوه را در حال حاضر مواد مخدر، ‌فقر و ‌مرتفع نساختن مشكلات عشاير دانست و اظهار داشت: رفع مشكلات مرتع عشايری، رواج برنامه های شبكه هاي خارجي باید توسط مسئولین رسیدگی شود.

میری بر هم نزدن فرهنگ زندگي طايفه اي، حفظ انسجام و زندگي عشايري و رفع مشكلات عشاير را از مهمترین وظایف مسئولان دانست و گفت: عشاير به عنوان توليد كنندگان مواد لبني و محلي مي توانند نقش بسيار موثري در اقتصاد داشته باشند، لیكن بايد مراكزي جهت جمع آوري و خريد مواد لبني و صنايع دستي پيش بيني شود.

فرمانده سپاه زیرکوه راه اندازي كارخانجات مورد نياز براي عشاير، خريد تضميني توليدات عشاير، تامين نيازهاي عشاير براي دام ها و مراتع دامداري و رسيدگي جدی به امور عشاير را از مهمترین دغدغه این قشر دانست و یادآور شد: عشایر مردمي ولايتمدار هستند كه در امنيت مرزها نقش موثر و همكاري بسيار نزديك با بسيج دارند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها