خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام):

رسالت امروز آموزش و پرورش نشر معارف اسلامی همراه با تقویت علم است

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی گفت: رسالت آموزش و پرورش نشر معارف الهی و اسلامی همراه با تقویت علم که در تعالیم دینی به عنوان زکات به آن اشاره شده است و شرط علم پیشرفته همراه با ایمان باید باشد.
کد خبر: ۸۵۱۵۸۵۰
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی علی قاسمی بعد از ظهر دیروز در دیدار کارکنان سپاه انصارالرضا(ع) و ناحیه مقاومت بیرجند با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی که به مناسبت هفته معلم و عقیدتی سیاسی در سپاه برگزار شد، فرهنگیان بازوی توانمند برای ساختار بسیج فرهنگیان دانست و اظهارداشت: بشر در طول زندگی خود باید بهترین الگو را برای خود انتخاب کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه بسیج فرهنگیان برای آحاد مختلف بسیج یک منبع تعذیه فکری در موضوعات مختلف است، گفت: سازمان بسیج فرهنگیان استان فعالیت‌های خوبی در دو سال گذشته در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: ماموریت تعلیم و تربیت انسان ماموریتی سخت است، همه انبیاء الهی و صالحان به ویژه پیامبر اسلام رسالت تعلیم و تربیت انسان‌ها را بر عهده داشته‌اند بنابراین وظیفه سنگینی بر دوش فرهنگیان است.

قاسمی با بیان اینکه علم و ایمان دو بال برای انسانی است که می‌خواهد به کمال مطلوب برسد، افزود: رسیدن به قله‌های رفیع علمی و تقویت ایمان بر دوش فرهنگیان است و باید توجه داشته باشیم که علم بدون ایمان انسان را به مقصود نمی‌رساند و این دو موضوع مکمل یکدیگر هستند.

قاسمی رسالت‌های آموزش و پرورش در حق دانش آموزان را امانت الهی در دست فرهنگیان  دانست و عنوان کرد: حفظ این امانت کار سنگین و سختی است.

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی دومین رسالت آموزش و پرورش را نشر معارف الهی و اسلامی که در تعالیم دینی به عنوان زکات به آن اشاره شده است را بیان کرد و گفت: شرط علم پیشرفته و سالم همراه با ایمان  است و علم بدون دیانت مشکلات زیادی را برای بشریت در دنیا ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه تقویت تفکر و اندیشه جزو رسالت‌های فرهنگیان محسوب می‌شود و آنچه از فرهنگیان نظام اسلامی انتظار می‌رود تقویت بخش علمی و تربیتی با یکدیگر است به طوری که علم بدون ایمان راه به جایی نمی‌رساند. وی در پایان تصریح کرد: تفکر لازمه پیشرفت علمی و خلاقیت است و باید در محیط‌ های آموزشی به موضوع تفکر توجه ویژه شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها