خبرهای داغ:
مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار بسیج:

بسیج کارگری آوردگاه اندیشه والای کار و تلاش با روحیه جهادی است

مسئول بسیج کارگری خراسان جنوبی گفت: بسیج کارگری آوردگاه اندیشه والای کار و تلاش با روحیه جهادی است و تشکیل آن در مراکز تولیدی و صنعتی سبب فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ دینی و غیرتی کارگران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۲۷
|
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، نهم اردیبهشت سالروز تشکیل و تدفین سردار شهید برونسی به عنوان روز قشر بسیج کارگری نامگذاری شده است که همه ساله در این روز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جامعه کارگری به ویژه سردار شهید برونسی مراسمی ویژه در استان ما برگزار می شود.

به این مناسبت با سرهنگ غلامرضا کریم زاده مسئول بسیج کارگری استان مصاحبه ای اختصاصی انجام دادیم.

قشر کارگری در جامعه از چه جایگاهی برخوردار است؟

کارگران در همه صحنه ها در کنار سایر اقشار جامعه در جهت پیشبرد اهداف نظام تلاش کرده اند، در هشت سال دفاع مقدس چرخ کارخانه ها در عرصه تولید از کار نیفتاده و کارگران درکنار سایر اقشار جامعه حضور چشمگیری در جبهه های حق علیه باطل داشته اند. جایگاه قشر زحمتکش کارگران به ویژه کارگران بسیجی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و خنثی کردن تلاش دشمنان برای از کار انداختن چرخ تولید در کارخانه ها، طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرات ماندگاری از خود به جای گذاشته اند.

بسیج کارگری چه رسالتی بر دوش دارد؟

حضور بسیج کارگری در محیط های تولیدی، صنعتی و معدنی سبب تقویت روحیه جهادی و از خودگذشتگی می شود. جامعه بسیج کارگری حضوری فعال‌تر از سایر اقشار در فعالیت‌های بسیجی داشته است، و امروز هم که دشمنان با حربه اقتصادی وارد صحنه شده اند بسیج کارگری با روحیه ای مضاعف به مبارزه و مقابله پرداخته است.

بسیج کارگری آوردگاه اندیشه والای کار و تلاش با روحیه جهادی است و تشکیل آن در مراکز تولیدی و صنعتی سبب فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ دینی و غیرتی کارگران در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و خواسته های مقام معظم رهبری می شود.

مطالبه امروز مقام معظم رهبری از قشر کارگری چیست؟

 در سالیان اخیر با افزایش تحریم ها بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی رهبر معظم انقلاب در سال 89 با درک شرایط، واژه اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند. ایشان با مطرح کردن مفهوم اقتصاد مقاومتی معنا و مفهومی از کارآفرینی را معرفی و برای نیاز کشور به کارآفرینی نیز دو دلیل فشار اقتصادی دشمنان و آمادگی کشور برای جهش را معرفی کردند بنابراین کارگران به عنوان جهادگران جبهه پیشرفت و توسعه کشور محسوب می شوند که وظیفه ای سنگین در اجرای خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی داشته و دارند. کارگران با حضور موفق خود در عرصه تولید و با وجدان کاری و ارزش نهادن به کار تهدیدات اقتصادی و تحریم های دشمن علیه کشور و انقلاب اسلامی را خنثی می کنند و در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نقش موثر و سازنده ای دارند.

آیا قشر کارگری در جامعه ما از امنیت شغلی برخوردارند؟

در حال حاضر کارگران در سطح جامعه از امنیت شغلی مناسب برخوردار نیستند. شاید یکی از دلایلی که باعث این موضوع شده است کمبود مراکز تولیدی و صنعتی و همچنین تقاضای زیاد جهت کار باشد یعنی چون افراد متقاضی کار  زیاد هستند به همین دلیل کارگر باید به خواسته های کارفرما و صاحب صنعت تن دهد و آنچه را که کارفرما می خواهد اجرا کند و با توجه به تقاضای زیاد برای کار کارگران ناچارند با دستمزد پایین کار کنند که همین امر باعث کم شدن امنیت شغلی افراد می شود.                                                                                                                     

مشکلات و دغدغه های امروز کارگران چیست و آیا سازمان های مسئول به خوبی از آنان حمایت می کنند؟

مقام معظمک رهبری کارگران را ستون فقرات جامعه برشمردند و نبود و ضعف آنها را موجب فلج شدن کشور دانستند که این امر نشانگر ضرورت توجه به این قشر جامعه است و با توجه به وضعیت اقتصادی و عدم توجه به بخش صنعت و تولید کارگران دچار مشکلات زیادی شده اند که می توان به تعطیلی مراکز تولیدی و اخراج کارگران به عنوان یکی از آن موارد اشاره کرد.

برای فرهنگ سازی احترام به شان و منزلت کارگران در جامعه چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

در جامعه به کارگری به عنوان  یک شغل کم ارزش نگریسته می شود و کمتر فردی است که حاضر شود خود را در جامعه به عنوان کارگر معرفی کند و فرزندان آنان نیز از اینکه بگویند پدر ما یک کارگر است خجالت می کشند که باید این نگاه را در جامعه عوض کرد و این کار باید توسط سازمان های مسئول انجام گیرد  و نقش و جایگاه کارگران در سطح جامعه به خوبی معرفی گردد و با وضع قوانین توسط سازمان های مسئول حقوق و جایگاه کارگران ارتقاء پیدا کند.

برنامه ها و اهداف بسیج کارگری در سال جاری چیست؟

اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین راهکار برای موفق عمل کردن در جنگ اقتصادی دشمن است و تقویت روحیه جهادی، تشویق مردم برای امر سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی، فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی و صرفه جویی از جمله اهداف بسیج جامعه کارگری برای سنگر داری در جنگ اقتصادی دشمن است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها