خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه سربیشه:

فعالیت 98 حلقه صالحین در سال گذشته برای کمک به محرومیت زدایی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه سربیشه گفت: درسال گذشته 98 حلقه شجره طیبه صالحین درجهت کمک به محرومیت زدایی و سازندگی درشهرستان سربیشه فعالیت داشته اند.
کد خبر: ۸۵۱۰۶۵۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

نینوایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اظهارداشت: درسال گذشته 98 حلقه شجره طیبه صالحین در جهت کمک به محرومیت زدایی و سازندگی در شهرستان سربیشه فعالیت داشته اند.

وی افزود: درسال گذشته یک هزار و 630 نفرخواهر و برادر در قالب 89 حلقه صالحین در اردوهای جهادی یک روزه و 130 نفر خواهر و برادر در قالب 9 حلقه صالحین در اردوهای جهادی 7 روزه برای کمک به محرومیت زدایی و سازندگی در عرصه های عمرانی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی در شهرستان سربیشه فعالیت کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته  برای بهسازی و مرمت مدارس، 95 دانش آموز درقالب اردوهای طرح هجرت 3 ده روزه به زیباسازی مدارس شهرستان و رنگ کاری جداول شهر مود پرداختند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه سپاه سربیشه گفت: درسال گذشته 4 گروه جهادی مهمان خارج از استان در شهرستان سربیشه حضور پیدا کردند و درعرصه های عمرانی، خدمات دندانپزشکی و فرهنگی در روستاهایی از جمله لانو، شورکه، علی هدیه، گلوباغ در بخش درح، سلم آباد در بخش مرکزی سربیشه و چهکندوک در بخش مود فعالیت کردند.

نینوایی خاطرنشان کرد: درسال گذشته بسیج سازندگی با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان تعداد 5 تیم پزشکی به 12 روستا اعزام کرد که 270 نفر از مردم روستاها از ویزیت و داروی رایگان برخوردار شدند.

وی افزود: در سال گذشته بسیج سازندگی درعرصه کشاورزی اقدام به تشکیل 8 هسته همگام با کشاورز در روستاهای اسکیونگ، چشمه رج، درح ، هریوند و...کرده است و آموزشهای لازم را درجهت روشهای کاشت، داشت و برداشت محصولات هدف همان منطقه و همچنین روشهای مبارزه با آفات درختان به کشاورزان با همکاری جهاد کشاورزی داده است.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی درسال گذشته درعرصه های اقتصاد مقاومتی مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون ریال تسهیلات برای راه اندازی  52 کارگاه در زمینه های پرورش دام سبک و سنگین، قارچ، شترمرغ، گلخانه، صنایع دستی و صنایع تبدیلی پرداخت کرده و زمینه اشتغال را برای 150 نفر مستقیم و غیرمستقیم فراهم کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها