خبرهای داغ:
دبیر همایش عطر بهشت در گفتگو با بسیج خبر داد؛

شرکت بیش از 500 بسیجی از سطح کشور در همایش عطربهشت

دبیر همایش عطر بهشت از شرکت بیش از 500 بسیجی در این همایش خبر داد.
کد خبر: ۸۵۰۹۸۲۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴

سرکار خانم کهرام، دبیر همایش "عطر بهشت" در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم طی سخنانی اظهار کرد: این همایش با موضوع حضرت زهرا مادر امت، محور وحدت روز پنج شنبه 20 فروردین 94 با افتتاحیه ­ای در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) تهران آغاز شد و در این مراسم از مادران شهدا و 700 شهیده دفن شده در بهشت زهرا تجلیل به عمل آمد و به صورت نمادین به نیت 700 شهید بانو، 700 کبوتر به پرواز درآمدند.

وی افزود: بخش علمی همایش از ساعت 14.30 در دانشگاه شاهد با سخنرانی آیت الله رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با موضوع شرح زیارت و مقام قدسی حضرت زهرا (س) آغاز شد .

دبیر همایش عطر بهشت اعلام کرد: در این همایش از خانم فریبا مقصودی از بانوان اهل تسنن و اولین و تنها خانمی که قرآن کریم را خوشنویسی کرده­ اند تجلیل به عمل آمد که خوشنویسی خطبه فدکیه و شرح زیارت عاشورا از دیگر آثار ایشان می­باشد که از باب حب اهل بیتی که در ایشان و آثارشان بود از ایشان تجلیل به عمل آمد.

وی ادامه داد: در ادامه همایش، 5 کلاس با موضوعات مختلف و با دعوت از اساتید تشکیل شد، موضوع مسئله زن و حضرت زهرا س در اندیشه امام موسی صدر را دکتر عادل پیغامی به عهده داشتند، موضوع زن در اسلام بر عهده دکتر غفرانی گذاشته شده بود و یکی دیگر از موضوعات کلاس ها نیز بررسی اسناد و نهادهای مرتبط با زنان در دنیا و مواجهه جمهوری اسلامی با آنان بود.

کهرام با بیان اینکه بعد از اتمام کلاس ها دانشجویان به قم و حرم حضرت معصومه (س) مشرف شدند و به زیارت پرداختند و شب نیز در مسجد جمکران از فضای معنوی مسجد بهره مند شدند، ابراز کرد: صبح روز جمعه، همایش با سخنرانی آیت الله اراکی مسئول مجمع تقریب مذاهب ادامه پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه پنج کارگاه با موضوعات زن در اسلام با حضور دکتر حکیمیان، نقد فمنیسم با حضور دکتر رودگرا، الگوگیری از حضرت زهرا با حضور حجة الاسلام طاهری، نقد کنوانسیون زنان و رفع تبعیض باحضور خانم شجاعی و موضوع جهان اسلام، شیعه و سنی با حضور دکتر کوشکی تشکیل شد.

دبیر همایش عطر بهشت بیان نمود: بعد از ظهر نیز مراسم با مداحی و مولودی خوانی حضرت زهرا (س) شروع شد و با میزگرد استاد توماج از علمای اهل تسنن با موضوع جایگاه حضرت زهرا در کتب اهل سنت ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آخرین سخنران همایش نیز آیت الله شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان بودند که با اهتمامی که به وحدت مسلمین و دانشجویان شیعه و سنی داشتند سخنانی را بیان کردند.

کهرام افزود: حضور دانشجویان با توجه به اینکه هفته بعد از تعطیلات بود بسیار خوب بود و ما از تهران به هر دانشگاه 6 نفر سهمیه داده بودیم که در عمل استقبال بیشتری شده بود و حدود 330 نفر از تهران در این برنامه شرکت کرده بودند و حدود 80 نفر از استان کردستان و شهر سنندج از دانشگاه تقریب مذاهب که جمعی از دانشجویان اهل تسنن نیز بودند در قم به ما افزوده شدند و همچنین با همکاری بسیج دانشجویی استان قم حدود 100 دانشجوی دانشگاه­های قم نیز در برنامه شرکت پیدا کردند و در بازتابی هم که از دانشجویان و اساتید گرفته شد همه اعلام رضایت کردند و از اجرای برنامه راضی بودند.


ارسال نظرات