خبرهای داغ:
دبیر ستاد راهیان نور استان قم:

راهیان نور انعکاس همدلی مردم و نهادهای دولتی با شهداست

دبیر ستاد راهیان نور استان قم گفت: اردوهای راهیان نور در واقع انعکاس همدلی و همزبانی ملت و دولت با راه شهداست و جلوه زیبای همدلی و همگرایی دولت و ملت را نیز مجسم می‌کند.
کد خبر: ۸۵۰۷۹۰۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارشخبرگزاری بسیج از قم،احمد حسینی در حاشیه بازدید میدانی از مناطق یادمانی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگاران طی سخنانی ابراز کرد: حرکت راهیان نور که از ابتدای اردیبهشت هر سال شروع می‌شود و تا پایان فروردین سال بعد ادامه می‌یابد. با تشکیل جلسه ستاد راهیان نور استان در روز ملی راهیان نور به ریاست استاندار قم و آغاز اعزام‌های عمومی راهیان نور در اواخر اسفند و طلیعه سال فاطمی(س) جان تازه‌ای به خود گرفت.

وی با بیان اینکه راهیان نور با ارزش‌ترین و تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی پس از زیارت اماکن متبرکه است خاطرنشان کرد: سفر به سرزمین‌های نور در راستای عمل به رهنمودها و سفارشات مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدای عزیز است که نقش بسزایی در تثبیت باورها و اعتقادات داشته و عامل مهمی در جلوگیری از فراموشی افتخارات دوران دفاع مقدس و زدودن غبار غربت از آن محسوب می‌شود.

دبیر ستاد راهیان نور استان قم حرکت عظیم راهیان نور را گردشگری عظیم دفاع مقدس و انعکاس همدلی مردم و دولت با شهدا توصیف کرد و بیان داشت: دفاع مقدس موضوعی همگانی است و ضرورت دارد همه نهادهای استان، توجه به اردوهای راهیان نور را با افق بلند و وسعت نظر به سمت اولویت‌های برنامه‌های خود سوق دهند زیرا این حرکت مورد سفارش اکید مقام معظم رهبری و یکی از جلوه‌های زیبای تحقق همدلی و همزبانی ملت و دولت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به ضرورت حفظ تاریخ دفاع مقدس و انتقال صحیح آن به نسل‌های آینده افزود: در این راستا نقش‌آفرینی نهادها و سازمان‌ها برای زمینه‌سازی، تشویق و حضور حداکثری مردم، ضرورت و رسالتی ذاتی و انکار‌ناپذیر است تا با استعانت از ارواح مطهر شهدا، شاهد احیاء ظرفیت‌های عظیم نهفته در دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.



ارسال نظرات