خبرهای داغ:
رئیس حوزه هنری استان فارس: دومین دوره همایش هنر و تمدن شیعی نیمه نخست سال 94 در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۶۸۱
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مهدی نجابت رئیس حوزه هنری استان فارس در نشست خبری خود با موضوع گزارش فعالیت‌های حوزه هنری فارس، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم حوزه هنری در سال آینده برگزاری دومین دوره همایش هنر و تمدن شیعی است که در نیمه نخست سال 94 اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش ارائه مقاله نیست بلکه به دنبال نگاه‌های جدید در حوزه‌های بین‌المللی هستیم.

رئیس حوزه هنری استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به پرورش هنرمند هم‌سو با گفتمان انقلاب اسلامی یادآور شد: یکی رسالت‌های حوزه هنری شناسایی و پرورش هنرمندان و جوانان بااستعداد هم‌سو با گفتمان انقلاب اسلامی است.

نجابت گفت: تولیدات فرهنگی درگذشته نظام‌مند نبوده که امروز به دنبال اصلاح این روش هستیم و حوزه هنری نیز نقش اساسی در این برنامه‌ریزی دارد.

رئیس حوزه هنری استان فارس ادامه داد: در سال 93 فعالیت‌های حوزه هنری بر دو محور اصلی شامل حضور در بستر جامعه و تعامل با مردم و هزینه‌کرد برای تولیدات فاخر دینی و اسلامی بود که در این راستا 30 درصد از کل اعتبارات هزینه شد.

وی تأکید کرد: در سال جاری بیش از 60 برنامه توسط این حوزه اجرایی شد که برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان برتر این استان، ساخت فیلم‌های کوتاه و انیمیشن و... ازجمله این موارد است.

نجابت ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در سال آینده اجرایی خواهد شد هفته هنر انقلاب است که بیستم تا بیست‌وهفتم فروردین‌ماه اجرایی می‌شود.

وی تأکید کرد: موسیقی نوایی حسینی ازجمله تولیدات بسیار مهم حوزه هنری فارس بوده و ساخت فیلم زندگی بزرگانی مانند سعدی و سلمان فارسی نیز آغازشده است.

رئیس حوزه هنری فارس در مورد ساخت پردیس سینمایی شیراز نیز گفت: این کار با همکاری بخش خصوصی و اعتباری بالغ‌بر 30 میلیارد تومان در سال آینده اجرایی می‌شود.

نجابتدر ادامه بیان داشت: راه‌اندازی پژوهشکده تعزیه و هنرهای آئینی با همکاری اوقاف فارس شروع شده است.

رئیس حوزه هنری استان فارس گفت: ساخت چهار پردیس سینمایی با اعتبار 300 میلیارد ریال در این استان در سال آینده آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه افراد بسیاری در حوزه هنری مورد آموزش قرار گرفتند، افزود: ازآنجاکه خروجی آموزش باید به تربیت هنرمند توانا و متعهد منجر شود، فراهم آوردن محتوای آموزشی انقلاب اسلامی، ایجاد سیاست مشخص در جذب هنرجویان و دانشجویان و حمایت از آن‌ها برای عملی کردن تولید محصولات غیرحرفه‌ای یا نیمه‌حرفه‌ای ازجمله راهبردهای بخش آموزشی حوزه هنری است.

نجابت بابیان اینکه سازمان‌های مختلفی در عرصه تولید محصولات فرهنگی هنری فعالیت دارند اما چشم‌انداز حوزه هنری، راهبری هنر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: حوزه هنری موظف است در تعامل با دیگر سازمان‌ها و نهادهای فعال در این عرصه هم‌افزایی و استفاده مشترک از توانمندی‌های حوزه هنری را دنبال کند.

وی کودکان را نسل آینده‌ساز و از اقشار کلیدی جامعه برشمرد و تولید محصول مناسب برای این قشر انقلاب اسلامی را چه به لحاظ کمی و کیفی، یکی از شاخص‌های اصلی این حوزه دانست که اگر در سطح نازلی باشند به‌یقین باعث روی آوردن این قشر به محصولات خارجی خواهد شد.

نجابت با اشاره به اثرگذاری بیشتر فعالیت‌های حوزه هنری بین آحاد مردم و حضور پررنگ‌تر در بستر جامعه، گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کارهای حوزه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری از این طریق و تلاش برای شناساندن این حوزه به مخاطب عام بوده که در این راستا حوزه هنری استان فارس 30 درصد از تمرکز خود را بر تولید آثار فاخر متمرکز کرده است.

رییس حوزه هنری فارس بیان داشت: یکی از اتفاقات خوب حوزه در سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی برای 600 هنرجوی نخبه آموزش‌وپرورش به‌منظور شناسایی و جذب هنرمندان جوان و مستعد، بوده است که در این راستا می‌توان به درخشش هنرجویان حوزه هنری واحد لار در جشنواره تئاتر ماه و جشنواره بین‌المللی خرمشهر و دفاع مقدس اشاره کرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها