خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم:

استان قم میزبان یک پنجم زائران راهیان نور است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: به دلیل قرار داشتن استان قم بر سر راه کاروان‌های راهیان نور استان‌های شمالی و شرقی کشور، میزبان یک پنجم زائرین راهیان نور خواهد بود.
کد خبر: ۸۵۰۴۴۶۶
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی امروز در جلسه ستاد هماهنگی راهیان نور که ظهر امروز در تالار امام رضا(ع) و با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد با اشاره به نامگذاری 20 اسفند ماه به روز ملی راهیان نور توسط شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: استان قم امسال اعزام خوبی در زمینه اردوهای راهیان نور داشته است.

وی در ادامه استان قم را به دلیل قرار داشتن بر سر راه کاروان‌های راهیان نور استان‌های شمالی و شرقی کشور، میزبان یک پنجم زائرین راهیان نور اعلام و عنوان کرد: در همین راستا تمهیداتی اندیشیده شده است که زائرین اسکان و خدمات لازم به آنها داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: بیش از دو دهه از راه‌اندازی اردوهای راهیان نور می‌گذرد و در حال حاضر هزینه زیادی برای سازماندهی این اردوها نیاز است.

وی با اشاره به اینکه نهادها و سازمان‌های دولتی برای هرچه بهتر برگزار شدن اردوهای راهیان نور کمک‌هایی انجام دهند خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های دیگر کمتر شدن هزینه‌های اردوهای راهیان نور تقویت رویکرد مردمی به این سفرهاست تا بدین طریق مردم نیز کمک‌هایی به این برنامه‌ها داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: سال گذشته رهبری در دیدار با مدیران بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کشور فرمودند «نگذاریم ارزش‌های دفاع مقدس به دست فراموشی سپرده شود» این نشان می‌دهد که باید بیش از پیش در اجرای برنامه‌های راهیان نور که در راستای احیای فرهنگ جنگ و شهادت است تلاش کنیم.

وی گفت: مردم آلمان هر ساله از آثار برجای مانده از جنگ جهانی دوم دیدن می‌کنند تا گذشته خود را فراموش نکنند همین موضوع نشان دهنده تاثیرگذاری اردوهای راهیان نور در کشور است.


ارسال نظرات