خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ايثارگران استان قم:

بزرگداشت روز شهدا ادای دین و وظیفه در قبال شهداست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، بزرگداشت روز شهدا را ادای دین و وظیفه مردم و مسوولان در قبال شهدا دانست.
کد خبر: ۸۵۰۲۹۷۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، سردار سید جواد هاشمی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی روز بزرگداشت شهدا که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم، فرماندار و ائمه جمعه بخشهای قم برگزار شد با تاکید بر اینکه روز بزرگداشت شهدا متعلق به همه مردم و مسوولان است افزود: بزرگداشت این روز ادای دین معنوی و وظیفه در مقابل شهدایی است که با خون خویش عزت و آزادی و استقلال را به ما هدیه کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قمافزود: امسال برای دومین سال متوالی است که بنیاد شهید در راستای گرامی داشت روز شهدا به صورت ملی و استانی اقدام کرده است و هرچه باشکوه تر در راستای شناساندن این روز به جامعه تلاش کرده است.

وی از ائمه جمعه بخش های پنجگانه قم خواستار شد: ضمن تاکید بر این روز در سخنرانی خطبه های نماز جمعه 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای بخشها و هماهنگی با ائمه جماعات جهت ترویج روز بزرگداشت شهدا در این روز را مورد تاکید قرار دهند.

هاشمي اظهار داشت: بهره برداری معنوی، جهت دهی و مدیریت یادواره های شهدا و تبلیغات محیطی با نصب تصاویر شهدا از دیگر درخواستهایی است که از ائمه محترم جمعه در بخش های استان می باشد.

فرماندار قم نیز در این جلسه گفت: امروز چهره شهر قم با نصب تصاویر شهدا که خود امر به معروف در جامعه است و از منکر جلوگیری می نماید بسیار اثر گذار است، این فضای مطلوبی است که مدیرکل بنیاد شهید در شهر ایجاد کرده و مورد تاکید و توجه روابط عمومی سفر ریاست محترم جمهوری به استان قم قرار گرفت و اذعان داشتند که ما هر کار ی بخواهیم انجام دهیم باید در همین وزن و در همین راستا باشد.

رضا سیار افزود: از این اقدام بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهدا سپاسگزاری می کنیم و امید است این برنامه تداوم داشته باشد و تصاویر شهدا در سطح شهر تثبیت گردد.

وی همچنین به وظایف بخشداران در بخشها در حوزه ساماندهی و حفظ و نگهداری یادمانهای شهدای روستایی اشاره کرد و افزود: برنامه دیدار از خانواده شهدا به ویژه برنامه دیدار از این عزیزان از 22 بهمن تا 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا با قوت در حال انجام است.

در این جلسه، امامان جمعه بخشهای استان نیز نسبت به اقدامات انجام شده در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره ها و تبلیغات محیطی اشاره و در خصوص برگزاری جلسات با ائمه جماعات و سخنرانی در نماز جمعه 22 اسفند در خصوص روز بزرگداشت شهدا اعلام آمادگی کردند.


ارسال نظرات