جشنواره ملی خرما راهی برای رسیدن به بازار‌های جدید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: با برگزاری نمایشگاه ملی خرما و عرضه محصولات مرتبط می‌توان به بازار‌های جدید داخلی و خارجی دست یافت.
کد خبر: ۹۱۸۳۸۳۸
|
۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سعید زرین ‎فر در دومین جلسه هماهنگی برگزاری دومین نمایشگاه ملی خرما در بوشهر بیان کرد: تجربه برگزاری خوب جشنواره در سال گذشته باید عاملی باشد که بتوانیم امسال در کنار رفع نواقص و عیب‌ها  به سمت برگزاری بهتر دومین نمایشگاه حرکت کنیم و با ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید  به دنبال ره‌آورد‌های بهتری برای حوزه خرمای استان باشیم.

وی افزود: در حوزه خرما استان بوشهر ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید بیش از پیش به آن‌ها توجه و پرداخته شود تا زمینه افزایش تولید و اشتغال را در استان فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر اضافه کرد: دسترسی به بازار‌های جدید داخلی و خارجی یکی از اهدافی است که می‌توانیم با برگزاری جشنواره خرما و معرفی محصولات خود به آن دست پیدا کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر نیز گفت: به دنبال آن هستیم تا نمایشگاه خرما را به سمت بین‌المللی شدن پیش ببریم و سفرای کشور‌های مختلف را به این نمایشگاه دعوت کنیم.

خورشید گزدرازی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم این نمایشگاه به شکل مناسب‌تری نسبت به پارسال برگزار شود افزود: تا کنون بیش از ۵۰ درخواست از شرکت‌های مختلف برای ایجاد غرفه در این نمایشگاه دریافت کرده‌ایم.  

وی خواستار همراهی رسانه‌ها به منظور اطلاع‌رسانی مطلوب در راستای برگزاری بهتر این نمایشگاه شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: استقبال فعالان خرمای سراسر کشور و تنوع شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه نقطه قوتی است که می‌تواند موفقیت در دسترسی به اهداف را تسهیل کنید.

محمد تقی منوچهری افزود: باید همه مسئولان و مردم این جشنواره را مهم بدانند و برای اطلاع‌رسانی و برگزاری بهتر آن تلاش کنند، چرا که منافع آن مستقیم یا غیرمستقیم به هم‌استانی‌ها خواهد رسید.

وی تصریح کرد: تلاش میکنیم مسئولان ارشد در حوزه کشاورزی در جشنواره ملی خرما حضور پیدا کنند تا از نزدیک بررسی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای توانمند‌سازی صنایع مرتبط با خرما صورت گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پارسال خرما دومین رقم صادراتی کشاورزی کشور بعد از پسته بوده است و توانستیم بیش از ۳۰۸ هزار تن خرما صادر کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر

ارسال نظرات