خبرهای داغ:
معاونت سوادآموزی خراسان جنوبی خبر داد

خراسان جنوبی در جایگاه سوم باسوادی در کشور/ اجرای 30برنامه در هفته سوادآموزی

وی با بیان اینکه از لحاظ تعداد بی سوادان در رتبه سوم کشور بعد از یزد و سمنان قرار داریم گفت: با تشکیل نهضت سوادآموزی درصد باسوادان در استان ما به 96درصد رسیده است و این حاکی از صعود 22رتبه ای بین استانهای کشور است.
کد خبر: ۹۰۹۲۶۱۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی مرتضوی معاونت سوادآموزی استان صبح امروز (2دیماه) در نشست خبری ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام در 7دیماه 58 اظهار داشت: مدت زمان دوره های آموزشی سوادآموزی در مرحله مقدماتی 4ماه معادل 400ساعت است.

وی عنوان داشت: مرحله دوم با عنوان دوره انتقال به مدت 6ماه معادل 600ساعت و دوره سوم با عنوان دوره تحکیم به مدت4ماه معادل 70ساعت حضوری و 130ساعت غیرحضوری به هدف تثبیت و تعمیق سواد است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش عملی نماز نیز امسال در شهرستانهای بیرجند، سربیشه، نهبندان و خوسف اجرا می شود افزود: طرح خواندن همراه خانواده برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بین سوادآموزان، طرح حلقه های کتاب خوانی، آموزش مهارتهای اساسی زندگی و آموزش رایانه اجرا می شود.

معاونت سوادآموزی استان گفت: گروه سنی مخاطب ما بین سنین 10 تا 49 سال هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری تعداد 878شرکت کننده در دوره سوادآموزی، 999نفر در دوره انتقال و 1020نفر در دوره تحکیم ثبت نام کرده اند. همچنین 100نفر از سوادآموزان تحت پوشش اتباع و مهاجرین خارجی هستند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو مرکز سوادآموزی فعال مشارکتی با زندان مرکزی بیرجند و مرکز الزهرا در روستای حاجی آباد داریم و به هفت مرکز افزایش پیدا می کند. که 4مرکز دوشنبه سوم دی ماه افتتاح می شوند.

وی ادامه داد: به منظور افزایش مهارت برای سوادآموزان و کمک به معیشت آنان با مشارکت فنی و حرفه ای استان و هنرستانها و کمیته امداد اقدامات انجام می شود.

معاونت سوادآموزی استان گفت: بیش از 30برنامه در هفته سوادآموزی که از یکم دی ماه آغاز شده و تا هفتم دی ماه ادامه دارد در سطح استان اجرا می شود.

وی با بیان اینکه از لحاظ تعداد بی سوادان در رتبه سوم کشور بعد از یزد و سمنان قرار داریم افزود: با تشکیل نهضت سوادآموزی درصد باسوادان در استان ما به 96درصد رسیده است و این حاکی از صعود 22رتبه ای بین استانهای کشور است.

مرتضوی اظهار داشت: کمتر از 8هزار نفر بی سواد در استان داریم که 97درصد مرد و 94درصد خانم هستند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها