تنها چوپان مدرس دانشگاه:

بدون امکانات می توان دنیای خود را تغییر داد

عباس برزگر گفت: ارتفاع در استان چهارمحال و بختیاری یکی از ظرفیت‌های بسیار جذاب برای گردشگران خارجی است.
کد خبر: ۸۸۸۲۲۷۷
|
۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

به‌ گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین پیش‌رویداد استارت‌آپ گردشگری با همکاری جهاددانشگاهی و میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتاق‌بازرگانی چهارمحال‌وبختیاری به‌منظور آشنایی با صنعت گردشگری در شهرکرد برگزار شد.

عباس برزگر، فعال عرصه توریسم در این برنامه با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان چهارمحال‌‌ و بختیاری اظهار کرد: با کمترین امکانات؛ اما خودباوری می‌توان دنیای خود را تغییر داد.

برزگر، چوپانی در یکی از روستاهای دورافتاده استان فارس است که 18 سال پیش به دو فرد آلمانی که در یک شب بارانی در بیابان گم شده بودند کمک کرد و آن‌ها را به رسم مهمان‌نوازی به خانه محقر خود برد.

او از زندگی خود می‌گوید: در آن شب کته‌گوجه(غذای محلی) که همسرم برای خانواده‌مان تهیه کرده بود را با آلمانی‌ها تقسیم و با امکانات محدودی که خانه‌مان داشت از آن‌ها پذیرایی کردیم و آن‌ها مدام از گوشه و کنار خانه و کارهایی که ما انجام می‌دادیم عکس می‌گرفتند که برایم سوال بود به چه دلیل این‌کار را انجام می‌دهند.

آن‌ها صبح با خوردن صبحانه رفتند و چندوقت بعد خوردوی ونی با چند نفر آلمانی همراه با یک مترجم و امکانات درب منزل ما آمدند و خواستار خوردن کته‌گوجه شدند که برای آن‌ها تهیه و پذیرایی کردیم.

وقتی دیدم از جای جای روستا و فعالیت‌های اهالی عکس‌برداری می‌کنند در ذهنم جرقه‌ای زد که به جذب گردشگر اقدام کنم، اما راهکار آن را بلد نبودم و پس از مراجعه به شهر متوجه شدم باید از طریق آژانس‌های مسافرتی این‌کار را انجام دهم.

این فعال عرصه گردشگری ادامه داد: با افزایش تعداد گردشگران آلمانی توانستم امکانات رفاهی منزلم را به تدریج افزایش دهم، اما حساسیت مردم روستا نسبت به اقدامات گردشگری من باالا رفته بود به‌طوری که درگیری فیزیکی با من پیدا کردند که از این فرصت استفاده کردم و با نشان دادن ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی، استفاده از مواد غذایی محلی که روستاییان تهیه می‌کردند و ... مردم را درگیر این کار کردم و حساسیت‌ها نیز از بین رفت.

برزگر تشریح کرد: با تغییری که در دیدگاهم ایجاد کرده بودم توانستم توریست‌های بسیاری را جذب کنم، کم‌کم اسمم در روزنامه‌ها و رسانه‌ها درج شد و موفقیتم در این عرصه به گوش رئیس‌جمهور رسید و قرار شد جایزه‌ای بگیرم که خواستار سفر به آلمان به جای جایزه شدم تا رمز موفقیت آن‌ها در گردشگری را متوجه شوم.

وی ادامه داد: با رفتن به این کشور متوجه شدم احترام به حقوق دیگران، برنامه‌ریزی و نظم و انضباط از مهم‌ترین عوامل موفقیت در عرصه گردشگری است.

برزگر با اشاره به اینکه ارتفاع در استان چهارمحال و بختیاری یکی از ظرفیت‌های بسیار جذاب برای گردشگران خارجی است عنوان کرد: باید در عرصه صنعت توریسم به صورت هدفمند عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت عشایر در صنعت توریسم خاطرنشان کرد: طرحی به‌نام تونل زمان در دست اقدام دارم که به‌زودی اجرا می‌شود و در این طرح امکانات و نیروی انسانی بسیاری به‌کارگیری شده است.

این فعال گردشگری با بیان اینکه بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما از اهمیت فراوانی در شناخته شدن چهارمحال و بختیاری دارد، اظهار داشت: در کشور و این استان چارچوب خانواده به خوبی حفظ شده است.

وی ادامه داد: می‌توان از این ظرفیت‌ به خوبی در حوزه گردشگری بهره‌مند شد؛ چراکه زندگی خانوادگی یکی از جذاب‌ترین مواردی است که گردشگران خارجی به آن توجه می‌کنند.

برزگر گفت: نوآوری و خلاقیت، آموزش مردم بومی در راستای توسعه صنعت توریسم و اکوتوریسم و داشتن علم و دانش لازم در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا می‌کند، که باید در کشور و همچنین استان چهارمحال‌ و بختیاری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

ارسال نظرات