همایش علمی کشاورزی در دیلم

امروز صبح همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس همایش علمی کشاورزی به همت کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی در سالن جلسات سپاه ناحیه مقاومت دیلم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۶۲۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم؛ در این نشست سرهنگ احمد اسدی فرماندهی ناحیه دیلم علمی نمودن کشاورزی را ضروری خواند و گفت: با علمی کردن کشاورزی می توان محصولات کشاورزی کشاورزان را به نقاط مختلف و دیگر شهرهای همجوار صادر نمود.

وی افزود: دیلم گرچه دریا دارد و اکثر مردم از طریق ملوانی و صیادی امرار معاش می کنند اما می شود با راه اندازی سدهای چم شیر و احداث سدهای دره امیری امکان زمینه کشاورزی مردم این منطقه را فراهم نمود.

در این همایش مهندس قائدی ریس جهاد کشاورزی نیز طی سخنانی ضمن تاکید بر علمی کردن و ارتقاء کیفیت کشاورزی بیان نمود: در جهاد کشاورزی در زمینه های مختلف چندین مشاوره راه اندازی کرده ایم و هر کشاورز و دامداری با توجه به مشکلات خود می تواند به مشاورین مراجعه نمایند.

وی گفت: اگر بتوانیم با کارهای فرهنگی و برگزاری کلاس های آموزشی در روستاها کشاورزان را در مسیر علمی کردن کشاورزی سوق دهیم و بکارگیری کنیم موفق هستیم.

قائدی اضافه کرد: در جلسه اخیر با حجت الاسلام خدری نماینده مجلس، ایشان قول پیگیری و راه اندازی سد دره امیری را دادند و اگر این کار بزرگ و پروژه ملی به انجام برسد زمین های زیادی در منطقه آب یاری خواهد شد .

وی همچنین اظهار داشت: ما برای ایجاد فریزرهای زیر صفر جهت یخ زدن مرغ و گوشت که هم اکنون این کار در گچساران انجام می شود و یک امتیاز برای آن شهرستان است نیاز به همکاری سرمایه گذاران بومی داریم.

در پایان کشاورزان نمونه طی توضیحاتی علل موفقیت خود را در این زمینه مطرح کردند و دو نفر از این تلاش گران به عنوان کشاورزان نمونه سال مورد تجلیل قرار گرفتند.     

ارسال نظرات