سردار نورالهی:

طلایی ترین نقطه تاریخ ایران،حماسه هشت سال دفاع مقدس است

سردار الله نور نورالهی مشاور فرمانده سپاه پاسداران در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهر کنگان طلایی ترین نقطه تاریخ ایران را هشت سال دفاع مقدس خواند.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۲۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کنگان ، سردار الله نور نوراللهی مشاور فرمانده سپاه پاسداران درجمع رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس در کنگان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس ابراز داشت: کشور بزرگ ایران در طول تاریخ ، جنگ های زیادی به خود دیده است و در زمان پادشاهان قسمت های زیادی از ایران را جدانمودند اما هشت سال دفاع مقدس طلایی ترین نقطه تاریخ ایران است.
نورالهی با برشمردن مولفه های قدرت یک کشور ابراز کرد:ابعاد نظامی،اقتصادی،جمعیتی و وسعت سرزمینی همه جز مولفه های قدرت ایران اسلامی است اما مولفه حماسه و هشت سال  دفاع مقدس نیز به عنوان یکی از مولفه های قدرت این مرز بوم اکنون مورد توجه سیاستمداران و اساتید نظامی دنیا برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.هشت سال دفاعی که در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح و در حالی که ما از همه نظر در تحریم بودیم.
وی با اشاره به دکترین دفاعی در اسلام افزود:در دکترین دفاعی اسلام بین زیستن و مردن،بین رفتن با موندن ،رزمندگان ما شهادت را در دفاع از اسلام و انقلاب  و جنگ انقلابی و مدیریت جهادی تحت زعامت فرماندهی حضرت امام با اطاعت محض از فرامین ایشان انتخاب نمودند.
وی ضمن بیان تاریخچه جنگ از شروع تاپایان آن ابراز داشت:در زمان بنی صدر که 15000کیلومتر مربع از خاک سرزمین دست دشمن متجاوز بود و پس از خلع ایشان با اطاعت پذیری رزمندگان و فرماندهان از فرامین فرماندهی کل قوا حضرت امام (ره) طی نه ماه و انجام چهار عملیات ثامن الائمه،طریق القدس،فتح المبین و بیت المقدس توانستند 60 درصد از خاک اشغال شده را از دشمن بعثی پس بگیرند.
وی در ادامه گفت:امروز مقام معظم رهبری شهدا را مظهر قدرت کشور اسلامیمان می داند و اینکه  گزینه نظامی که رییس جمهور آمریکا می گوید برای رزمندگان ،ایتارگران و یادگاران دفاع مقدس خنده آور است.
وی در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برجهاد کبیر ابراز داشت:جهاد کبیر یعنی نه گفتن به استکبار.امروزه نوع جهاد تغییر کرده است و ما باید خودر ا برای جهاد فکری و فرهنگی آماده کنیم.
این همایش با حضور بسیجیان،خانواده معظم شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرکنگان در حسینیه عاشقان ثارلله برگزار گردید.در ابتدای این مراسم سرگرد اسماعیل تاجیک فرمانده سپاه کنگان خدمت حاضران خیر مقدم گفت و کربلایی حیدر بصیرت نیا نیز با اشعار زیبای حماسی  ،خاطرات رزمندگان را در ذهن آنها زنده نمود.
ارسال نظرات