"راهیان نور حماسه دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد"

مهم‌ترین پیام شهیدان حرکت در مسیر اسلام است

یکی از زائران یادمان‌های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب گفت: حفظ شئونات اسلامی مهم‌ترین پیام شهداست که خود در راه حفظ اسلام ایثار کردند و پیام ولی‌فقیه زمان را لبیک گفتند و از ما می‌خواهند تا در مسیر اسلام حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۶۵۱۲۰۳
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

مجید کاووسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، ضمن حضور خود در کاروان راهیان نور اظهار داشت: بیش از 4 بار توفیق بازدید از مناطق عملیاتی را داشته‌ام و هر بار که عازم این سفر معنوی می‌شوم گویی مرتبه اولی است که از مناطق بازدید می‌کنم.

وی افزود: حسی را که اولین بار تجربه کردم هرگز فراموش نمی‌کنم در طول مسیر همه چیز برایم تازگی داشت و حس کنجکاوی را در من برمی‌ا‌نگیخت اما نمی‌دانم حسی را که داشتم توصیف کنم فقط اینکه هرجا پا می‌گذاشتم گویی دلم را با خود می‌برد.

کاووسی در ادامه گفت: طلائیه نمی‌دانم چرا بیشتر از هرجای دیگری مرا با خود همراه می‌سازد، دلم می‌شکند و هربار به یاد شهدای طلائیه می‌افتم نمی‌دانم چرا مظلومیت شهدای طلائیه در ذهنم تداعی می‌شود، فضاسازی صورت گرفته به قدری جذاب است که زائر را با خود همراه ساخته و آن حس معنوی را در فرد ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته با توجه به تغییرات و نیز برنامه‌های فرهنگی صورت گرفته فضای بهتری حاکم بود و افرادی که قبلا نیز حضور پیدا کرده بودند تغییرات امسال را یادآور می‌شدند.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: آنچه برایم جالب بود اینکه خادمین‌الشهدایی که حضور داشتند بیشتر نوجوانان بودند که تصور می‌کنم این امر به خاطر اثرگذاری برنامه‌های فرهنگی از جمله راهیان نور است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز فرهنگ مقاومت صورت می‌گیرد.

کاووسی در ادامه داد: آنچه که اثرگذاری برنامه‌های راهیان نور را بر قشر نوجوان و جوان بیشتر می‌کند این است که در این رده سنی معمولا قلب پاکی داشته و به گناهان آلوده نشده‌اند و سخن حق بر قلب پاک زودتر اثر می‌کند از این‌رو تمایل دارند در مسیر حق گام بردارند، اگر نور اسلام در قلب فردی نفوذ کند دیگر تبلیغات دشمن بر آن اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: مهم‌ترین پیامی که شهدا برای عموم جامعه دارند حفظ اسلام است وقتی اسلام بر جامعه حاکم باشد خردورزی، نیکی، حجاب و گذشت در جامعه رواج خواهد داشت، شهدا نیز خود در راه حفظ اسلام ایثار کردند و پیام ولی‌فقیه زمان را لبیک گفتند.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: حضرت امام خمینی(ره) فرمودند "محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته" تصور می‌کنم که راهیان نور است که حماسه دفاع مقدس را زنده نگه می‌دارد.

کاووسی با اشاره به حضور زائرین از اقشار مختلف گفت: از تمامی نقاط کشور و چه بسا مناطق مختلف جهان زائران زیادی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند چراکه می‌خواهند بار دیگر با آرمان‌های شهدا تجدید بیعت کنند که اگر بتوان با هر ک مصاحبه داشت همین کارهای کوچک خود در مجموع یک کار فرهنگی بزرگی خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات