"نهادینه کردن سیره اهل بیت(ع) در جامعه نیازمند فرهنگ سازی است"

دشمنان در صدد تخریب جایگاه ولایت هستند

مدیرمسئول سابق سیاسی حوزه علمیه قم گفت: تمام اقشار جامعه باید با توجه به جایگاه خود از ولایت دفاع کنند چرا که دشمن به شدت در حال فعالیت هستند تا جایگاه ولایت را تخریب کنند.
کد خبر: ۸۶۴۳۰۲۶
|
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت‌الاسلام اشکوری در نشست سیاسی سپاه ناحیه مقاومت فراهان با اشاره به جایگاه ولایت و رهبری در نظام سیاسی اسلام اظهار داشت: ولایت فقیه اساس نظام اسلامی است در حقیقت رهبری در کشور عامل وحدت و اقتدار بوده و ولایت‌فقیه می‌تواند وحدت و همدلی بین آحاد مردم و گروه‌های مختلف ایجاد می‌کند.

وی افزود: نعمت وجودی ولی‌فقیه و حکومت اسلامی بالاترین نعمت‌ها از سوی پروردگار عالم است که همه مشمول این نعمت نمی‌شوند، می‌بینیم که در کشورهایی که از نعمت ولایت فقیه بی‌بهره هستند، جامعه دستش از چراغ هدایت کوتاه است.

مدیرمسئول سابق سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: معنویت‌گرایی مهم‌تری مشخصه انقلاب اسلامی است که سبب شد این انقلاب متفاوت‌تر از انقلاب‌های دیگر دنیا شود و ولایت فقیه کشتی نجاتی که کشتی انقلاب را به ساحل امن هدایت کرده است.

حجت‌الاسلام اشکوری با اشاره به اینکه تاریخ سراسر عبرت بوده و بایستی از ان پند گرفت، گفت: در برخی از جوامع ولی‌فقیه حضور دارد اما حاکمیت را بر عهده ندارد، مانند اوضاع امروز عراق که ولی‌فقیه حضور دارد به مانند دوران صدر اسلام که حضرت علی(ع) مدت 25 سال از هدایت جامعه آن روز بشر به خاطر جهل عده‌ای محروم شد.

وی افزود: اهل سقیفه با جهل خود به خاطر حفظ منافعشان جامعه مسلمین را دچار چالش کردند، امروز هم اگر کسی ولایت افرادی را بپذیرد که شرایط لازم برای رهبری و هدایت جامعغه را ندارد اهل سقیفه فرقی نمی‌کند.

مدیرمسئول سابق سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: بر اساس نظام عقیدتی اسلام، حاکمیت از آن خدا بوده و از انجا که خدای متعال در اداره امور اجتماعی انسان‌ها دخالت مستقیم نمی‌کند، حاکمیت به انبیاء و امامان معصوم(ع) واگذار شد و اکنون در زمانی که امام زمان(عج) در غیبت به سر می‌برند اینجاست که ولایت فقیه را با استناد به اصل "تنزل تدریجی" ضروری می‌دانیم.

حجت‌الاسلام اشکوری ادامه داد: فقیه جامع شرایط، بدیل امام معصوم(ع) است و در رتبه بعد از او قرار دارد، البته فاصله میان معصوم و فقیه عادل بسیار است ولی نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین افراد به او در امر حکومت ظاهری بر مردم است.

وی افزود: در ایات الهی خداوند می‌فرماید "ملتی را دوست می‌دارم که در راه خدا مانند سد آهنی نفوذناپذیر هستند"، در شرایط کنونی نیز دشمن به دنبال نفوذ بوده تا به اصل انقلاب اسلامی که ولایت‌فقیه است ضربه بزند اما باید آگاه باشند که همین ملت که روزی انقلاب کرند اکنون پای انقلاب اسلامی ایستاده و از ولایت دفاع می‌کنند.

مدیرمسئول سابق سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: وقتی ملت معتقد باشند و به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند بی‌شک هوشیار بوده و در مقابل هر نفوذی مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام اشکوری با اشاره به قیام کربلا و شهادت امام حسین(ع) گفت: در قیام کربلا تنها 72 تن از یاران باوفای امام حسین(ع) بودند که ایان را تا اخرین لحظه‌ها همراهی کردند با اینکه می‌دانستند شهادت در انتظارشان است ولی به خاطر ایمان و اعتقادشان ایستادند و از امام عصر خویش حمایت کردند.

وی افزود: عده‌ای نیز در این میان امان‌نامه‌ای را که از سوی عبیدالله برایشان فرستاده شده بود پذیرفتند برای اینکه دنیا چشمان آنان را کور کرده بود، سردار سپاه امام حسین(ع) جزو کسانی بود که هیچ یک از امان‌نامه‌های سپاه یزید را نپذیرفت و در دفاع از حریم ولایت جام شهادت را نوشید.

مدیرمسئول سابق سیاسی حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز نیز دشمنان نظام اسلامی برای ما امان نامه آورده‌اند و می‌خواهند تا دست از حمایت و حرکت در مسیر ولایت برداریم ولی باید در مسیر کربلا گام برداریم و سردار سپاه امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دهیم.

حجت‌الاسلام اشکوری خاطرنشان کرد: جایگاه ولایتمداری حضرت زهرا(س) بر هیچ کس پوشیده نیست، آن حضرت از ولایت دفاع کردند و خود نیز فدای ولایت شدند، امروز هم اگر بنا به شرایط نیاز باشد باید جان خود را تقدیم ولایت کنیم.

وی در پایان گفت: چنانچه امروز در خط رهبری و ولایت حرکت کنیم باعث تقویت نظام شود مشخص می‌شویم و در خط حضرت زهرا(س) گام برداشته‌ایم اما اگر کسی برخلاف ولایت و رهبری حرکت کند در واقع از مخالفین و قاتلین آن حضرت محسوب می‌شود، چرا که آن حضرت در راه ولایت تلاش کردند و می‌دانستند ولایت در جایگاه و ارزشی قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات