خبرهای داغ:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

روحانیت نقش اثرگذاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به نقش علما و روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت نقش اثرگذاری در تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف دارند.
کد خبر: ۸۶۰۳۸۸۸
|
۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمد طاهر گرایلی در نشست صنفی با روحانیون در حوزه علمیه سفیران با بیان این مطلب، اظهار داشت: اسلام وقف را صدقه جاریه مسلمان و عملی ماندگار و جاویدان معرفی کرده که اثرات مثبتی را در زندگی مادی و اخروی افراد می‌گذارد.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکید و سفارش ویژه‌ای به اهمیت وقف شده به طوری که آیه 261 سوره بقره به خوبی مبین اهمیت وقف و برکات آن است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به آثار وقف در جامعه افزود: از مهم‌ترین آثار وقف، اثر اجتماعی آن در تقویت حس نوع‌دوستی و نیاز جامعه است که از بروز آسیب‌های اجتماعی پیش‌گیری می‌کند.

گرایلی تصریح کرد: از راهکارهای ترویج وقف احیای نیات فراموش شده است که سبب تشویق و ترغیب مردم جامعه به این مهم می‌شود و اگر مردم با آثار و برکات وقف در جامعه و ماندگاری آن در پرونده اعمال خود آشنا شوند بی‌شک در موضوع وقف تحولی ارزشمند رخ می‌دهد.

وی توزیع عادلانه ثروت در بین مستمندان و اثرات اقتصادی حاصل از وقف در جامعه را از مهم ترین آثار وقف دانست و گفت: یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی است که وقف نقش مهمی را در این راستا برعهده دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به نقش بی بدلیل روحانیت و حوزه های علمیه در ترویج و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیون می بایست خیران و واقفان را نسبت به نیازهای روز جامعه اسلامی آشنا کنند.

گرایلی یکی دیگر از کارکردهای روحانیون در این زمینه را احیای موقوفات گذشته عنوان کرد و گفت: روحانیت باید برای تشویق و ترغیب مردم جهت روی آوردن به سنت حسنه وقف و نیز احیای موقوفات مجهول در روستاها و شهرها بیش از میزان فعلی نقش آفرینی داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها