برگزاری سوگواره دانش آموزی احلی من العسل در استان بوشهر

سوگواره دانش آموزی 'احلی من العسل' نوجوانان حسینی همزمان با سراسر کشور به مناسبت شهادت حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۸۳۵۰۵
|
۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، دانش آموزان بوشهری درحالی که پیشانی بند یا حسین بر سر داشتند دراین آیین حاضر و به عزاداری سید و سالار شهیدان پرداختند.

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: هدف از برگزاری این سوگواره دانش آموزی تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم(ع) است.
حجت الاسلام عبدالحسین خسرو پناه افزود: در روز عاشورا جوانان و نوجوانان زیادی به شهادت رسیدند که سرآمد و نماد جوانان شجاع حضرت علی اکبر(ع) و نماد نوجوانان نیز حضرت قاسم(ع) است.
وی اضافه کرد: نوجوانان حسینی و قاسمی در این شرایط یا باید به سمت ولایت حق و یا به سمت باطل و شیطان بروند.
خسروپناه با بیان اینکه دنیای امروزمملو از ابزار فساد است گفت: فضای مجازی موجود یکی از ابزارهایی است که اگر فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم همانند چاقو دست خود را می‌بریم.
وی اظهارکرد: امروز به وسیله تلفن همراه بسیاری از شبهات اعتقادی و انحراف‌های اخلاقی در بین مردم و بویژه جوانان و نوجوانان ترویج می‌شود.
خسروپناه یادآور شد: فضای مجازی و ابزار مدرن بد نیست ولی اگر فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم به عنوان ابزار انحراف تلقی می شود.
وی افزود: امروز در این آیین باشکوه جوانان و نوجوانان جمع شده‌اند تا با امام حسین‌(ع) عهد ببندند که شبیه به حضرت قاسم‌(ع) عزت نفس، اخلاق حسن، شجاعت، تواضع و ولایت مدار باشند.
خسروپناه گفت: وقتی حضرت قاسم (ع) می‌گوید ' مرگ برای من از عسل شیرین تر است' این اوج عزت و شجاعت آن نوجوان 13 ساله را می‌رساند.
در این آیین دانش آموزان به عزاداری و سوگواری پرداختند.


ارسال نظرات