در گفتگو با یکی از مربیان حوزه علمیه قم

مردم اصلاح نمیشوند مگر مسؤولین اصلاح شوند

حجت الاسلام ابالحسن ایزدخواه از مربیان دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم،مربی گفتمان دینی سازمان تبلیغات،مربی اخلاق حوزه علمیه قم، در گفتگو با خبرگزاری بسیج از بوشهر فلسفه بزرگ و تعریف حجاب را عدم جلب توجه دانست و گفت حجاب تنها به زن مربوط نیست همه باید حجاب را رعایت کنند تمام ذرات عالم این حجاب را دارند.
کد خبر: ۸۵۶۶۶۵۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۸

ایزد خواه در ادامه اضافه کرد: هر کاری که جلب توجه کند بی حجابی و بد حجابی محسوب می شود پس بنابراین کاری کنیم که جلب توجه به نامحرم و مشغولیت فکری برای نامحرم ایجاد نشود.

وی مظاهر بی حجابی که در خانم ها و مردان جلب توجه میکند را پوشیدن لباس تنگ، لباس فاق کوتاه، تیشرت های چسبان، مدل آرایشهای زنان و مردان دانست.

این مربی اخلاق تصریح کرد: لباس تنگ عمر را کوتاه می‌کند و به گفته پزشکان روی ترشحات غدد داخلی تاثیرات منفی می‌گذارد.

وی اظهار کرد: چون حجاب در ذهن مردم لباس است بنابراین لباس پوشیدن دو قانون دارد یکی اینکه لباس بایدساده و دیگری اینکه لباس باید آزاد باشد.

حجت‌الاسلام ایزدخواه افزود: حجاب اگر تنگ و بدن نما باشد نمی‌توانیم آن را نهادینه کنیم.

وی گفت: اسلام دینی است که برای همه چیز حکم دارد اسلام می‌فرماید که زن وقتی محجبه تر باشد برای شوهر عزیزتر است چون عادی سازی روابط نمی شود.

ایزدخواه افزود: زیبایی قدرت انسان سازی اسلام را به عالم نشان میدهد وزمینه ساز ظهور است.

این استاد اخلاق گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ حجاب خطبه 216 نهج البلاغه امام علی می فرماید: 

"مردم اصلاح نمیشوند مگر مسؤولین اصلاح شوند مسؤولین هم اصلاح نمیشوند مگر اینکه مردم قوام داشته باشند"

وی یادآور شد: فلسفه ارسال رسول و انزال کتب خداوند پوشیدگی را دوست دارد کسی که حجاب رارعایت نمیکند در واقع خودش وزندگیش را دوست ندارد حجاب تنها چادر نیست ذهن ما به سوی چادر نرود همه بی حجابی آرایش بیش از حد که ایرانیان دارند نیست

ایزدخواه خاطر نشان کرد: آمار خود کشی،طلاق، روابط نامشروع، روابط مجازی وایبر لاین و... شلوغ است به همان اندازه هم کتابخانه ها ومجالس مطلوب است اول جوانان شخصیت خود را حفظ کنند دومین مورد این میشود به تاریخ ملت ایران نگاه کنند که برای حفظ حجاب چه کارهایی انجام داده سومین مورد ملت بی تاریخ بی آرمان میشود

وی گفت: جریان کشف حجاب رضا خان قیام گوهر شاد و زحمت هایی که مردم در طول تاریخ کشیدند چطور الان به فراموشی سپرده شده است ودر مرحله بد هم هنرمندان همانطور که میگویند هنر هر ملتی آینه تمام نمای شعور آن ملت است کار گردان های ایرانی وداخلی چه سریال های اجتماعی داخلی سازندگان طنز های اجتماعی شما چه چیزی را تبلیغ میکنید چه چیزی را جاسازی میکند چرا امریکایی میگوید از ده دلار یک دلار را سرمایه گذاری کن و 9 دلار بقیه را تبلیغ کن چرا ده فیلم پرفروش دنیا 7تا آمریکایی است، اما ما همیشه حرف آخر را میزنیم، خداوند در قران می فرماید شما برترین هستید اگر باور داشته باشید.

این مربی اخلاق گفت: هنرمندان به میدان بیایند هنرمندان مدیون بشر هستند این تیپ طنز اجتماعی درست است که برای خنداندن مردم ساخته شده است اما به چه قیمتی چرا این همه خنده را رواج میدهیم هر سخن جایی وهر نکته مکانی دارد خودمان به سخره نگیریم  این کارها دنباله رو شبکه های غربی است.


ارسال نظرات