آیت الله دری نجف آبادی :

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از مشکلات است

تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری تنها راه برون رفت کشور از مشکلات است.
کد خبر: ۸۵۳۲۱۵۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه چهارشنبه درنشست درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی و صنایع باید بدانند که اقتصاد مقاومتی تنها یک شعار نیست بلکه میدان عمل، تلاش و فداکاری است.

امام جمعه اراک بر صرفه جویی در انرژی تاکید و اظهار کرد: هیچ ملتی با ریخت و پاش و هدر دادن سرمایه های ملی به پیشرفت و توسعه دست نمی یابد بنابراین اقشار مختلف مردم به خصوص مدیران و مسولان دستگاه های اجرایی و صنایع با و کار و تلاش شبانه روزی زمینه ایجاد توسعه پایدار را در جامعه ایران اسلامی فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با مطالعه دقیق و کاربردی از شرایط فعلی ایران اسلامی در منطقه و جهان اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کردند بنابراین مسوولان و دولتمردان باید با برنامه ریزی های کاربردی زمینه تحقق این خواسته معظم له را فراهم کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از کشورهای آسیا از قبیل ژاپن، کره جنوبی و چین با نهادینه ساختن صرفه جویی در مصرف انرژی و فرهنگ کار و تلاش همگانی، امروز به عنوان قدرت های بزرگ اقتصادی دنیا محسوب می شوند بنابراین مسوولان و دولتمردان باید برای پیشرفت و توسعه کشور تدبیر کرده و برای رسیدن به توسعه پایدار آحاد جامعه را به کار بگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: راندمان کار مفید در کارخانه ها و شرکت های صنعتی در کره جنوبی 9 ساعت و 45 دقیقه است و این در حالی است که ساعت کار مفید در صنایع ایران بسیار کم است.

وی خاطرنشان کرد: آحاد جامعه به خصوص مدیران دستگاه های اجرایی و صاحبان صنایع باید با عزم و اراده جدی در راستای اصلاح وضعیت صنعتی و اقتصادی موجود کشور گام بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مسوولان و صاحبان صنایع باید با عزم و اراده مضاعف در راستای تولید با کیفیت برای رقابت در بازارهای جهانی گام بردارند چرا که اقتصاد ملی وابسته به تولید با کیفیت است و در غیر این صورت نه تنها پیشرفتی برای کشور حاصل نمی شود بلکه همچنان هدر رفت انرژی و سرمایه ملی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: مسوولان به جای اینکه تقصیرها را به گردن یکدیگر بیندازند باید تلاش کنند تا کشور را از وضعیت موجود نجات داده و در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مردم گام های اساسی بر دارند.

آیت الله دری نجف آبادی، استان مرکزی را چهارمین قطب صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه با وجود استقرار بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف این استان بازده میانگین صنایع به 50 درصد هم نمی رسد که این مهم در نتیجه واگذاری های غیر اصولی و سوءمدیریت ها است.

وی گفت: واگذاری های صنایع به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 برای پیشرفت در صنایع و ایجاد رقابت سالم بین صاحبان صنایع برنامه ریزی شده بود اما این امر نه تنها پیشرفت و رقابتی بوجود نیارود بلکه باعث مشکلات جدید برای نظام جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود ساده زیستی و زندگی زاهدانه مقام معظم رهبری و دیگر مسوولان ارشد نظام را متذکر شد و گفت: ثروت پادشاه پیشین عربستان سعودی را بیش از 18 میلیارد ریال تخمین زده بودند در صورتی که زندگی مقامات ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران با الگوگیری از سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) زاهدانه و بی آلایش است.

وی گفت: کشور ایران طلایه دار مذهب مقدس تشیع و سرزمین خدایی محسوب می شود و همه اصول و قوانین این مملکت بر اساس موازین دین مبین اسلام و سیره اهل بیت(ع) برنامه ریزی شده است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: کشورهایی که گمان می کنند تنها با علم و فن آوری می توانند در دنیا موفق باشند سخت در اشتباه اند چرا که اسرائیل جنایتکار با وجود برخورداری از علم و فن آوری اما در درمان شارون نخست وزیر پیشین خود ناکام ماند و این جنایتکار صهیونیستی بیش از هشت سال در بستر بیماری دست و پا می زد.

وی در خصوص سیاست های اقتصادی نیز گفت: سیاست تامین نیازهای داخلی با نگاه به توسعه صادرات به عنوان یک راه حل جامع باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، خود انتصابات در جامعه ایران اسلامی را یک موهبت الهی عنوان کرد و گفت: خدمتگذاری بی منت و کار برای جلب رضایت خداوند زکات این نعمت گران بها است که مدیران و مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

وی اضافه کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای پیمودن مسیر الی الله، توبه و کسب تقوای الهی است.

محمود زمانی قمی استاندار مرکزی، معاونان استانداری، مدیران دستگاههای اجرایی، مسوولان قضایی، مدیران صنعتی و فرماندهان نظامی استان مرکزی در این نشست حضور داشتند.

درس اخلاق مدیران استان مرکزی هر دو هفته یک بار در روزهای چهارنشبه در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی برگزار می شود.
ارسال نظرات