فرمانده سپاه دشتی:

آمریکایی‌ها کابوس حماسه شهید مهدوی را فراموش نمی‌کنند

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه دشتی گفت: حماسه شهید نادر مهدوی، کابوسی است که در تاریخ ثبت شد و هیچ وقت و هیچ زمان از یاد آمریکایی‌ها نخواهد رفت.
کد خبر: ۸۵۱۸۸۴۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، علی غضنفری در نشست مسئولان دشتی اظهار داشت: تاریخ ثابت کرده است عامل بازدارندگی تهاجم دشمن روحیه مقاومت، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی است.

غضنفری خاطرنشان کرد: حماسه شهید نادر مهدوی (اهل روستای بحیری دشتی است)، کابوسی که در تاریخ ثبت شد و هیچ وقت و هیچ زمان از یاد آمریکایی‌ها نخواهد رفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تجربه رویارویی مستقیم با ناو‌های آمریکایی در خلیج‌فارس در جریان جنگ تحمیلی را نیز داشته است که از جمله ماموریت‌هایی که به فرماندهی سرباز دلاور ولایت شهید نادر مهدوی در سال 66 انجام شد است که وی با همراهی چند نفر از همرزمانش خلیج‌فارس را تا ماه‌ها برای ناوگان فوق‌مدرن‌ آمریکا و متحدانش ناامن کرد و حیثیت نظامی این کشور را بارها به بازی گرفت همچنین کابوسی فراموش نشدنی برای نظامیان آمریکای متجاوز به یادگار گذاشت.

غضنفری با بیان اینکه آمریکا و غرب بدانند که ایران اسلامی دارای شهید مهدوی‌ها است، یادآور شد: یکی از ماموریت‌های شهید نادر مهدوی در مواجهه مستقیم با ناو‌های آمریکایی زمانی بود که نخستین کاروان نفتکش‏‌هاى کویتى تحت پرچم آمریکا و با اسکورت ناوشکن‏‌هاى غرب حرکت خود را از سواحل امارات متحده عربى در دریاى عمان آغاز کردند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) دشتی گفت: این کاروان اسکورت نفتکش‏‌هاى گس‌پرنس و بریجتون بود که نام‏‌ آنها توسط شرکت آمریکایى عوض شده بود و با سر و صداى زیادى مأموریت خود را آغاز کرده بود و از تنگه هرمز می‌گذشتند اما در نزدیکى جزیره فارسى نفتکش 400 هزار تنى «بریجتون» با یک مین 270 کیلویى برخورد کرد و ضربه‌اى به حیثیت سیاسى و نظامى آمریکا و هم پیمانشان وارد شد، این رخداد سبب شد که کاروان‏‌هاى بعدى بی‌سر و صدا و با پنهان‌کارى از سواحل کویت به دریاى عمان و بالعکس حرکت کنند.

وی اضافه کرد: پس از اقدام دلیرانه سردار شهید مهدوی و همرزمانش در انفجار کشتی بریجتون، به پاس قدردانی از آنها برنامه دیدار با حضرت امام(ره) تدارک دیده شد به دیدار پیر و مراد خود نائل آمدند.

غضنفری افزود: حضرت امام(ره)  این سربازان جان برکف اسلام را مورد ملاطفت و تفقّد خود قرار دادند و پیشانی سردار شهید مهدوی را بوسیدند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین شهید مهدوی پس از اطلاع از اینکه حضرت امام از شنیدن خبر روی مین رفتنِ کشتی کویتی و شکست نخستین اقدام آمریکا، متبسم شده‌اند، گفت: چنان مسرور شدم که همیشه این تبسم را موجب افتخار خود و رزمندگانِ همراه، می‌دانم و برای ما رزمندگانِ خلیج فارس همین تبسم و شادی امام در ازای همه زحمات شبانه‌روزی کافیست و اگر تا آخر عمر موفق به انجام خدمتی نشدم باز شادم که حداقل برای یکبار هم که شده، موجب رضایت و شادی و تبسم امام عزیزمان شدم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) دشتی گفت: در مقابله با استکبار امروز شهید مهدوی پرچمدار مقابله با نبرد آمریکا برای آزادی‌خواهان جهان شناخته شده است و امروز الگوی بسیجیان به ویژه جوانان ما شهید مهدوی است.

ارسال نظرات