مدیرکل اوقاف‌ استان مرکزی:

اقشار مردم باید تلاش کنند وقف به عنوان یک فرهنگ در بین مردم نهادینه شود

اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیان باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۳۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۶
حجت‌الاسلام آیت‌الله عباسیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر تبیین فرهنگ و سیره نبوی در جامعه اسلامی اظهار داشت: وقف حتی در آموزش حقوق شهروندی هم قابل اجرا بوده و افراد آگاه در این زمینه می‌توانند دانش خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی فرهنگ وقف را یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین ارزش‌های دینی دانست و افزود: ترویج و فراگیر کردن سنت حسنه وقف در بین مردم هنر جامعه ایرانی‌اسلامی است، بنابراین همگان باید به منظور ترویج این فرهنگ مقدس بیش از پیش بکوشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه فرهنگ وقف یکی از موثرترین و کلیدی‌ترین ارزش‌های دینی در جامعه است، گفت: انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست.

حجت‌الاسلام عباسیان تصریح کرد: انسانی که به تزکیه نفس رسیده باشد می‌تواند مال خود را در راه رضای خدا انفاق کند اما انفاق فقط مادی و گذشتن از مال دنیا نیست بسیاری از افراد با انجام کارهای خیر و خداپسندانه به این امر مبادرت دارند همان‌طور که شهدا نیز در راه آزادی میهمن اسلامی جان خود را وقف کردند.

وی افزود: صدقات بسیار و به شکل‌های متفاوت در جامعه برای رفع نیازهای نیازمندان در زمان و مکان خاص وجود دارد اما وقف صدقه جاریه است که آثار و برکات آن سال‌های سال و برای افراد مختلف و امور خیریه می‌ماند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیان باید تلاش کنند تا فرهنگ حسنه وقف به عنوان یک فرهنگ و رفتار صحیح در بین مردم نهادینه شود.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان اینکه وقف، سنتی حسنه و نیکوست گفت: وقف در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته و با تأمین روحی و عاطفی انسان، با آخرت انسان نیز گره خورده که دارای آثار فراوانی است که تقویت حس نوع‌دوستی و بر طرف کردن نیاز جامعه یکی از آنها است.

وی افزود: شکوفائی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه تنها برعهده یک نهاد یا ارگان نیست بلکه همه‏ دستگاه‏‌های تبلیغی و اجرائی موظفند تا در راستای اعتلاء فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کنند.

ارسال نظرات