مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: از باب فرهنگی و تبلیغی نزدیک به ۴۵۰ طلبه خواهر در تمام مقاطع به‌عنوان مشاورین طرح امین مشغول به خدمت‌رسانی هستند که خدماتی از قبیل مشاوره‌های تحصیلی، خدمات علمی و پژوهشی در مدارس و اقامه نماز ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۹۸۳۸۶
|
۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام حسین تمرخانی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران دارای ۶ مدرسه است؛ افراد در سطح دو و پنج سال تحصیل می‌کنند.

 

 مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام با بیان اینکه امسال حوزه شهرستان ایلام با ۳ جهش علمی مواجه شده است، افزود: زمینه تحصیل دانش‌آموزان سیکل فراهم شده است.

 

تمرخانی گفت: افراد با مدرک سیکل می‌تواند با تطبیق درس عمده‌ای از دروس خود دیپلم اخذ کند.

 

وی ادامه داد: مجوز رشته‌های تخصصی سطح ۳ تفسیر کلام و رشته مشاوره با رویکرد تعالی خانواده و مجوز سطح چهار تفسیر تطبیقی به استان ایلام داده شده است.

 

حجت‌الاسلام تمر خانی افزود: حوزه علمیه در ۴ مقطع داوطلب می‌پذیرد؛ اما در سطح سه و چهار که تخصصی بوده، تنها مختص طلاب خواهر است.

 

وی تصریح کرد: در حوزه علمیه خواهران ایلام مجوز تحصیل در تمام مقاطع علمی در استان صادر شده که این ظرفیت خوبی در استان است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه از ظرفیت اساتید بومی بهره‌مند هستیم، گفت: از باب فرهنگی و تبلیغی نزدیک به ۴۵۰ طلبه خواهر در تمام مقاطع به‌عنوان مشاورین طرح امین مشغول به خدمت‌رسانی هستند که خدماتی از قبیل مشاوره‌های تحصیلی، خدمات علمی و پژوهشی در مدارس و اقامه نماز ارائه می‌دهند.

 

تمرخانی ادامه داد: مبلغان در بحث آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه‌نشین در جهت کارهای مشاوره‌ای، فرهنگی و برنامه‌های متنوع فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

 

وی تصریح کرد: از ۳۲ اساتید برتر سه استاد ایلامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری برگزیده شدند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران ایلام گفت: ثبت‌نام در مقطع سیکل و دیپلم از اول اردیبهشت تا پایان اردیبهشت و در سطح سه و چهار از ۱۷ اردیبهشت به مدت یک ماه انجام می‌شود که قابل‌تمدید نیز هست.

 

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از سه هزار نهال کاشت شده است، ادامه داد: حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه خدمات اجتماعی هم زائر شده‌اند. در اربعین سال گذشته ۲۱۴ نفر به‌صورت مستقیم با ایجاد ۱۵ موکب و غرفه در ایلام حاضر شدند و مسائل فرهنگی تبلیغی خوبی را با ایجاد مواکب در شهر مهران و ورودی‌ها انجام دادند.

 

تمرخانی گفت: در مجموع نزدیک به ۳۰۰ نفر در ایلام مشغول به تحصیل هستند و ۹۰۰ نفر نیز فارغ‌التحصیل شده‌اند و ۴۵۰ نفر از خواهران در مدارس دانش‌آموزی به‌عنوان مشاورین طرح امین مشغول خدمت طلاب هستند.

 

وی در پایان اظهار کرد: سال گذشته باتوجه‌به تناسب جمعیتی ایلام جز استان‌های اولی بودیم که از لحاظ پذیرش نزدیک به یک و نیم برابر افزایش ثبت‌نام داشتیم.

ارسال نظرات