وزیر صنعت، معدن و تجارت

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

وزیر صنعت، معدن و تجارت در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی گفت: اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به حفظ محیط زیست توجه داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۹۷۲۵۸
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه‌ی صنعتی، گفت: صنایع ما باید بر اساس مسئولیت اجتماعی خود در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در زمینه‌ی آب برای بازچرخانی پساب کمک کنند.
وی افزود: به عنوان وزیر صمت تأکید دارم اگر به دنبال توسعه پایدار هستیم باید به حفظ محیط زیست توجه داشته باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت، شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان و تصریح کرد: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند لذا برنامه‌ی ما این است که از طریق صنایع برای حل مسائل به مدیریت ارشد استان کمک کنیم.
علی‌آبادی با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید دو کار بزرگ را با محوریت صنایع دنبال کنیم که اولاً تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی است و بعد اینکه توسعه‌ی صنایع آلاینده را نداشته باشیم.
وی همچنین از پیگیری و طرح برخی مسائل مطرح شده توسط تولیدکنندگان از جمله موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید در هیئت دولت خبر دارد‌.
بررسی طرح‌های توسعه‌ی برخی واحد‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست‌ بود.

افزایش ۵.۲ برابری ظرفیت کمباین‌سازی اراک
علی جودکی، مدیرکل صمت استان مرکزی نیز در این نشست با بیان اینکه استان مرکزی استان صنعت ساز است گفت: حداقل ۱۲ شرکت در استان مرکزی در خصوص ارز برای خطوط تولید دارای مشکلاتی هستند که این مهم نیازمند تدبیر است تا ساماندهی مناسبی صورت گیرد و ساختار به گونه ای تعریف شود که واحدهای تولیدی با چالش کمتری مواجه شوند.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در استان مرکزی، تقاضای سرمایه گذاری در استان بسیار بالا است.
مدیرکل صمت استان مرکزی تاکید کرد: ظرفیت کمباین سازی با توجه به نیاز کشور، نسبت به سال گذشته ۲ و نیم برابر شده که این نیازمند تخصیص ۲ و نیم برابری ارز به این واحد تولیدی است.
جودکی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹۲۷ میلیون دلار واردات به  استان مرکزی صورت گرفته که ۹۶ و ۲ دهم درصد آن مواد اولیه بوده است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات