بسیج گزارش می‌دهد؛

خدمات رسانی ۱۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی؛ از تعمیر لوازم خانگی تا ساخت مسکن

۲۹ هزار جهادگر در استان مرکزی در ۱۳۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده‌اند که در زمینه‌های مختلف مثل ساخت منزل محرومین، تهیه جهیزیه، خدمات پزشکی، ساخت استخر آب کشاورزی، جهاد آبرسانی، تعمیر لوازم خانگی و... به مردم خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۹۶۹۳۳
|
۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ امنیت، اقتدار، جهاد، خدمت بی‌منت، حل مشکلات معیشتی، آموزش و... تنها گوشه‌ای از برکات درخت تناور بسیج است.

بسیج در شرایط غیرمتعارف پا به میدان می‌گذارد و با واکنش سریع اقدامات حیاتی و ضروری را برای تثبیت موقعیت انجام می‌دهد. بسیج در هنگام مشکلات اقتصادی یاری‌گر دولت‌ است، بسیجی بودن به این معناست که هر جا ولایت فقیه تشخیص داد که در همان زمان و مکان بسیج به نقش آفرینی و خدمت می‌پردازد و در این مسیر نه به مادیات و وسایل و تجهیزات و داشته‌های خود بلکه تنها به خدای خود می‌بالد.

بحران کرونا یکی از آزمایش‌های موفق بسیج است که میلیون‌ها نفر از جامعه پزشکی، جهادی و خیریه‌ها در قالب طرح‌های شهید سلیمانی و اردوهای جهادی و کمک‌های مؤمنانه به یاری جامعه شتافتند.

 گروه‌های جهادی بخشی از فعالیت‌های بسیج در جامعه است. بسیج سازندگی در سال ۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد، و امروز این نهاد متشکل از سه قرارگاه بزرگ حرکت جهادی، محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی است. گروه‌های جهادی با ارائه خدمات رایگان سعی در زدودن غبار مشکلات از چهره مردم در روستاها و شهرهای کم برخوردار دارند.

یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در استان مرکزی ساماندهی شد

سرهنگ پاسدار محمد گودرزی‌مقدم معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان مرکزی گفت:

وی افزود: در دوره‌های مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس و همه مشکلاتی که کشور با آنها دست و پنجه نرم کرده، تنها نسخه شفابخشی که کشور را از این مشکلات رهایی بخشید، تفکر بسیجی و جهادی بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله تصریح کرد: در بحث حرکت‌های جهادی ۲۹ هزار جهادگر استان در یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در قالب سامانه اطلس جهادی سازماندهی و ساماندهی شده است.

ورود بسیح برای محرومیت‌زدایی در استان

سرهنگ گودرزی‌مقدم افزود: این گروه‌ها متشکل از اقشار مختلف مردم و هدف اصلی از بحث حرکت‌های جهادی این است که افرادی در قالب حرکت‌های جهادی در مناطق محروم حضور پیدا و بدون هیچ چشم داشتنی مشکلات مناطق محروم را حل کنند.

وی در خصوص قرارگاه محرومیت زدایی تصریح کرد: برنامه جامعی برای استان در همه عرصه‌هایی که به محرومیت زدایی ارتباط دارد به خصوص راه روستایی، آب روستایی، آب شرب و کشاورزی طراحی و اجرایی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله با اشاره به اقدامات سال گذشته بسیج سازندگی استان گفت: با همکاری جهاد کشاورزی ۲۹ استخره ذخیره آب کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال ایجاد شد. 

سرهنگ گودرزی‌مقدم ادامه داد: امین ۲۵۰۰ تن قیر برای ۳۵۰ هزار مترمربع جاده روستایی، اجرای پروژه آبرسانی، حفر چاه و اجرای مخزن آب شرب به روستاهای کمیجان و ساوه، مرمت و بازسازی ۵۰ منزل محروم و اجرای ۱۹ پروژه کانال انتقال آب کشاورزی از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی افزود: ساخت ۱۰ یادمان شهدا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال ایجاد و ۲۳۰ سری جهزیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال، احداث ۳۰ واحد مسکونی به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال با همکاری بهزیستی، اهدا و توزیع سه هزار بسته کیف و لوازم‌التحریر و مرمت ۱۵ منزل رزمندگان دفاع مقدس که توان مالی کافی نداشتند بخشی دیگر ز اقدامات انجام شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه روح‌الله با اشاره به تشریح برنامه های این هفته تصریح کرد: با اشاره به تشریح برنامه های این هفته گفت: بیش از ۱۰۰ برنامه در  دستور کار قرار دارد، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح ۷ منزل محروم، ساخت استخر ذخیره آب روستایی، افتتاح صندوق های قرض الحسنه و ... را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار