زنجان-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان گفت: با عزم جدی ارگان‌های ذیربط در سطح ملی و استانی، امسال شاهد کاهش آمار فوتی‌های برون شهری بودیم.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۹۴
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

کاهش آمار جانباختگان در تصادفات برون شهری زنجان

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ سید محمد شعاعی در همایش روز ملی ایمنی حمل و نقل در محل سالن ورزش شهید دادمان راهداری وحمل ونقل جاده ای گفت: با توجه به وضعیت نگران‌کننده آمار تلفات جاده‌ای در سال‌های گذشته، با عزم جدی ارگان های ذیربط در سطح ملی و استانی امسال شاهد کاهش آمار فوتی‌های برون شهری بودیم.

 

وی در ادامه با عنوان این مطلب که قطعا در کیفیت راه‌ها ایراداتی وجود دارد، افزود: رفع این ایرادات به خاطر گستردگی راه‌ها نیاز به زمان و تامین اعتبار دارد تا به طور کامل رفع شود.

 

شعاعی با بیان اینکه در کنار توجه به عوامل انسانی، خودرو و جاده که دارای بیشترین نقش در وقوع تصادفات رانندگی هستند، نباید از نقش سیاست‌گذاری‌ها غافل شویم، تصریح کرد: محدودیت تعطیلات و مشوق‌های گردشگری در ایام تعطیلات متاسفانه شرایطی را فراهم می‌آورد که آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا می‌رود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به پایبندی و احترام به قوانین از سوی رانندگان و راکبین موتورسیکلت تاکید کرد و گفت: در صورتی که قوانین از سوی مردم رعایت نشود و برای کاهش تصادفات رانندگی در استان برنامه نداشته باشیم، روند فعلی ادامه می‌یابد.

 

۲۰ درصد تصادفات فوتی سهم موتورسیکلت‌سواران درون شهری است

 

سرهنگ مهدی میناخانی، جانشین پلیس راهور استان نیز در این برنامه گفت: ۲۰ درصد تصادفات فوتی سهم موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری است.

 

وی با تاکید بر این مطلب که راکبین موتورسیکلت باید قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند، اظهار کرد: حرکات نمایشی، تک چرخ و ... از مواردی است که موتورسوا

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار