فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۱۱هزار و ۵۰۰ نفر به مناطق جنوب اعزام‌شده‌اند که ۶هزار زائر دانش‌آموز و ۱۳۰۰ زائر دانشجو و مابقی از کارکنان ادارات و دیگر اقشار بوده اند.
کد خبر: ۹۵۹۴۷۸۳
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،سردار حمید خرم‌دل  صبح امروز در همایش تجلیل از خادمین راهیان نور و اختتامیه جشنواره ره آورد سرزمین نور با اشاره به اهمیت برنامه راهیان نور اشاره کرد و گفت: هرروز شاهد تاثیرات این برنامه‌ها در کشور هستیم.

وی با اشاره به شخصیت نورانی امام‌خمینی (ره) گفت: امام خمینی حکیمی بودند که هنوز آن‌گونه که باید نتوانستیم ابعاد وجودی این شخصیت بزرگ را بشناسانیم، امام راحل در دانشگاه‌های‌ پیشرفته دنیا درس نخوانده بود، اما اتفاقاتی بی‌نظیر رقم خورد وقتی به گذشته نگاه می‌کنیم می‌بینم چه شاهکارهای اتفاق افتاده است.

تشکیل بسیج شاهکار بی نظیر امام راحل

فرمانده سپاه فتح با اشاره به تشکیل کمیته امداد و بسیج مستضعفین به دستور امام خمینی(ره) گفت: به نظر من بسیج شاهکاری بی‌نظیر بوده و هست، اگر می‌خواستیم جنگ را کلاسیک جلو ببریم موفق نمی‌شدیم، اما وقتی بسیج تشکیل شد و مردم به میدان آمدند توانستیم پیروز شویم.

سردار خرم‌دل افزود: امروز به‌پاس قدردانی از شهدا به مناطقی می‌رویم که شهدا در آن مکان دفاع کردند و شهید شدند اما چه مغناطیسی است که همه اقشار را به خود جذب می‌کند.

مکانی برای اتصال به خدا و مردم‌دوستی

وی افزود: آیا این مناطق مقدس غیر از ایثارگری و ولایت مداری و اتصال به خدا و مردم‌دوستی است، آیا چیزی غیر از اخلاص است، هیچ ویژگی در بین شهدا و رزمندگان برجسته‌تر از اخلاص نیست ،کسی برای نام و نشان نرفت ،بلکه برای خدا رفتند. 

فرمانده سپاه فتح ادامه داد:امروز توفیق این راداریم مردم را به این سمت هدایت کنیم از استاندار انقلابی استان تشکر ویژه دارم که همکاری خوبی در راستای اردوهای راهیان نور داشتند. 

زیرساخت خوبی برای زائران مهیا خواهد شد

سردار خرم‌دل به احداث یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های استان در مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: زیرساختی خوبی برای اربعین در مجموعه شهید باکری در حال انجام است که کار بسیار فاخری صورت گرفته است.

وی ابراز داشت:همه تلاش‌ها و هزینه‌ها برای اتصال نسلی است؛ این انسجام و الحاق صورت بگیرد، مطمئناً اگر اخلاص در کار داشته باشیم موفق‌تر خواهیم بود؛ از ساعتی که حرکت می‌کنیم تا ساعتی که برمی‌گردیم فقط برای خدا باشد تا اثرگذاری کارمان را ببینیم ؛کار اگر برای خدا باشد خدا به‌گونه‌ای ما را بزرگ خواهد کرد که فکرش را نمی‌کنیم .

راهیان نور یک کار معنوی است

فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: راهیان نور یک کار معنوی است و نباید آلوده منیت شود و اگر کار برای خدا باشد همه‌چیز را راحت پشت سر می‌گذاریم .

سردار خرم‌دل به پیشرفت‌های استان در راستای اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: خوشبختانه استان ما در این زمینه پیشگام است؛ شاید امکانات کم باشد اما پیش رو در اردوی راهیان نور هستیم. 

فرمانده سپاه فتح  به حماسه خستگی‌ناپذیر رزمندگان کهگیلویه وبویراحمد و تیپ سرافراز ۴۸فتح در کوهستان‌های شمال غرب اشاره و ابراز کرد: سال‌ها رزمندگان استان در شمال غرب خدمت کردند که انشا الله اعزام‌هایی خواهیم داشت، مسیر دست‌اندرکاران راهیان نور شهدایی است از همه دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم، این کار یک کار بخشی نیست و همه مشارکت داشتند که قدردانی‌می‌کنم‌.

رتبه دوم دانشگاه یاسوج در اعزام دانشجویان به راهیان نور

رییس دانشگاه یاسوج  نیز در این همایش گفت: دانشگاه‌های غرب و آمریکا اکنون در حالت حمایت از غزه هستند گویا تفکرات بسیج دانشجویی به دانشگاه‌های آمریکا نیز سرایت کرده است.

بهادر کرمی در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران راهیان نور به رتبه دوم این دانشگاه در اعزام دانشجویان به راهیان نور اشاره کرد و گفت: دانشگاه یاسوج با اعزام ۱۵۴۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور مقام دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی به هزینه کرد این دانشگاه در راستای گسترش این کار عام‌المنفعه اشاره داشت و افزود: در همین راستا، برای ترویج این اردوهای سیاحتی زیارتی مبلغ یک میلیارد تومان به این اردوها اختصاص دادیم که وزیر علوم نیز تقدیر و تشکر کردند.

رئیس دانشگاه یاسوج گفت: موضوع راهیان نور بسیار  بااهمیت است و مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که معظم له در این رابطه افزوده‌اند «اگر راهیان نور وجود نداشت در همان سال‌های اولیه فرهنگ ایثارگری به نسل‌های بعد منتقل نمی‌شد و شاید از ذهن‌ها پاک می‌شد ذکر و یاد آن ایام برای نسل جوان بسیار ضروری است.»

کرمی گفت: دانشگاه‌های غرب و آمریکا اکنون در حالت حمایت از غزه هستند گویا این بسیج دانشجویی به دانشگاه‌های آمریکا نیز سرایت کرده است در دانشگاه یاسوج نیز تجمعاتی خواهیم داشت.

وی به استمرار حرکت رو به‌ جلوی راهیان نور در سطح جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: همراه با سپاه برای تداوم راهیان نور تلاش می‌کنیم و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد و تلاش می‌کنیم اعزام‌های بیشتری داشته باشیم و زیارت همراه بامعرفت اتفاق بیفتد. 

رئیس دانشگاه یاسوج تأکید کرد: سعی می‌کنیم این فرهنگ نشر پیدا کند و بتوانیم از این فرهنگ برای رشد جامعه استفاده کنیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار