مردانی در نشست وبیناری بسیج اساتید کشور در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه‌های جهان؛
مردانی در نشست وبیناری بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولان کانون های بسیج اساتید کشور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور از دانشگاهیان و اساتید سراسر کشور خواست با ارسال ایمیل به ۱۰۰۰ روسای دانشگاه‌های جهان و نشان دادن واکنش متناسب و فعالانه نقش آفرینی کنند.
کد خبر: ۹۵۹۴۶۲۷
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست وبیناری بیش از ۳۰۰ نفر از مسئولان کانون های بسیج اساتید کشور با حضور محمدرضا مردا‌نی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور و شورای معاونین این سازمان در حمایت از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاه های جهان برگزار شد.

حمایت از خیزش عمومی دانشگاهیان جهان با ارسال ایمیل به روسای ۱۰۰۰ دانشگاه جهان

محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ابتدای این نشست با درود بر ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت به خصوص شهدای مظلوم غزه، گفت: امروز آزادی‌خواهان در سراسر عالم برای دفاع و یاری مردم مظلوم فلسطین و غزه یکپارچه قیام کرده‌اند. به ویژه بیداری دانشگاهیان و دانشجویان و اساتید و روسای دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای غربی حرکتی عظیم است و نشان از وعده‌ای دارد که امام عظیم‌الشان انقلاب دادند و اینکه فرمودند انقلاب اسلامی انفجار نور است و می‌بینیم امروز این نور سراسر عالم را روشنی بخشیده و ما شاهد حرکت عمومی نخبگان ، استادان و مردم آزادی‌خواه جهان هستیم .

وی از مهم‌ترین دلایل رقم خوردن این جریان را جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و حمایت همه جانبه غرب و آمریکا از رژیم صهیونیستی دانست که مظلومیت مردم مسلمان غزه را بیشتر از پیش به رخ جهان کشیده و برای مردم جهان این مظلومیت آشکار گشته است.
حمایت از خیزش عمومی دانشگاهیان جهان با ارسال ایمیل به روسای ۱۰۰۰ دانشگاه جهان
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: خداوند تبارک و تعالی به برکت خون این شهدا و آبروی مردمی که مظلومانه و مقتدرانه و مجاهدانه ایستاده‌اند و جهادگران محور مقاومت و آنها که با سنگین‌ترین و خوفناک‌ترین سلاح‌ها مورد حمله واقع شده و پیکرهای فرزندان‌شان زیر آوار حملات رژیم صهیونیستی، تکه تکه شده است آبروی دژخیمان استکبار جهانی را برده و رسوایی آنها را رقم زده است.

وی با اشاره به قیام برخی دانشگاه‌های دنیا علیه صهیونیست و استکبار جهانی که با بخشی ازهزینه‌های مراکز علمی صهیونیستی اداره می‌شده، از رفتار دوگانه غرب با نخبگان انتقاد کرده و عنوان کرد: امروز ملت‌های جهان به میدان آمده‌اند.
توجه به این موضوع که آنها که در سال ۱۴۰۱ اغتشاش در خیابان‌های ایران را فریاد آزادی‌خواهی تلقی می‌کردند امروز با دانشگاهیان و فرهیختگان خود چگونه رفتار می کنند، نکته مهمی است. ضرب و شتم استاد و رئیس دانشکده در کشورهایی که مدافع آزادی و حقوق بشر و مدافع مستمر اغتشاشات مختلف در کشورهای دیگر بوده‌اند جای تامل دارد.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: امروز مردم آزادی‌خواه جهان در دانشگاه‌های دنیا خیزش عمومی اعلام کرده‌اند، در دانشگاه‌های ایران که همواره پرچمدار اصلی عدالت و دفاع از مظلومان فلسطین بوده‌اند باید این حمایت بیشتر دیده شده و ضمن محکومیت رفتار خشن و وحشی‌گرانه پلیس و مراجع امنیتی غربی با دانشگاهیان باید با حضور در صحنه بین‌المللی حمایت خود را به گوش همگان برسانیم.

مردانی ضمن تاکید بر آنکه این نشست برای هماهنگی و اقدام جدی همه دانشگاه‌ها تشکیل شده از دانشگاهیان خواست با حضور جدی خود در عرصه‌های مختلف و به خصوص در فضای مجازی با درج مطالب و تولید محتوا و انجام مصاحبه و ارائه نظرات در قالب‌های شخصی یا گروهی و نیز ارسال ایمیل برای روشنگری اساتید جهان به میدان آیند.

وی همچنین از فعالیت مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها در این خصوص در سطح بین المللی و اقدام در جهت حمایت از خیزش عمومی دانشگاهیان با ارسال ایمیل به روسای ۱۰۰۰ دانشگاه جهان سخن گفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه آدرس ایمیل ۱۰۰۰ رئیس دانشگاه‌های جهان را معرفی کرده و از دانشگاهیان و اساتید سراسر کشور خواست در نشان دادن واکنش متناسب و فعالانه نقش آفرینی کنند.

تهیه کلیپ‌هایی به زبان‌های مختلف، مصاحبه با رسانه‌های ملی و استانی، ارائه تحلیل‌هایی از جریانات اخیر و روشنگری در فضای مجازی به زبان‌های زنده دنیا، تولید محتوا در کانال ثامن، اعتراض به دولت‌های کشورهای غربی و سیستم امنیتی پلیس و حمایت از مظلومان غزه، فعالیت در وبگاهی که با کمک مجمع اساتید مسلمان دانشگاه‌ها و دانشگاه اصفهان برای تحریم علمی رژیم صهیونیستی به زبان‌های مختلف معرفی شده، جمع آوری طومار و ارائه شکایات دانشگاهیان به مراکز مختلف حقوق بشری سازمان ملل، راه‌اندازی پویش حمایت از مردم فلسطین و حمایت از دانشگاهیان آزادی‌خواه جهان از جمله دیگر اقداماتی بود که مردانی به آن پرداخت.

وی همچنین از اجتماع همزمان دانشگاهیان، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و سایر تشکل‌های استادی و دانشجویی در دانشکده‌های کشور فردا ۹ اردیبهشت ماه ساعت ۱۲ الی۱۴ خبر داد و گفت: در این اجتماعات سخنرانی و بیانیه فراگیر و ملی در سطح همه دانشگاههای کشور و هر جا که وعده‌گاه اجتماعات اصلی دانشگاه است صورت گرفته و یک حرکت ملی در داخل کشور در راستای حمایت از این حرکت جهانی و خیزش جهان اسلام علیه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا رقم خواهد خورد.

رئیس سازمان بسیج اساتید در ادامه آدرس ایمیل ۱۰۰۰ رئیس دانشگاههای جهان را معرفی کرده و از دانشگاهیان و اساتید سراسر کشور خواست در نشان دادن واکنش متناسب و فعالانه نقش آفرینی کنند.

گفتنی است در پایان بیانیه نشست ۳۰۰ نفری مسئولان کانون‌های بسیج اساتید کشور توسط جواد بخشی الموتی معاون رسانه و ارتباطات اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور قرائت شد.

انتهای پیام/

ایمیل روسای دانشگاه‌ها

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار