یک دوره کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی بمناسبت هفته کار و کارگر و هفته سلامت با حضور خانم جعفری مشاور و روان شناس شبکه بهداشت در پایگاه بسیج خواهران کارخانجات برگزار گردید.
کد خبر: ۹۵۹۴۴۶۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، یک دوره کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی بمناسبت هفته کار و کارگر و هفته سلامت با حضور خانم جعفری مشاور و روان شناس شبکه بهداشت با موضوع تفاوت‌های ساختاری مردان و زنان در پایگاه بسیج خواهران کارخانجات برگزار گردید.
خانم جعفری با اشاره به اینکه تفاوت بین زن و مرد تنها به ویژگی‌های ظاهری وجسمانی مرتبط نبوده واز نظر شخصیت روانشناسی نیز اختلاف‌های قابل ملاحظه‌ای بین شان وجود دارد تاکیدنمود که اشنایی با تفاوت‌های زن و مرد برای سازگاری، نشاط، سلامت و آرامش در زندگی زناشویی کارکرد‌هایی دارد. این کارکرد‌ها را می‌توان در عشق و محبت اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، فضای صمیمی حاکم بر زندگی زناشویی، قضاوت عادلانه افراد نسبت به خود و دیگران، تعادل در رفتار، شادی و نشاط جست و جو کرد. حاصل این آشنایی، درک متقابل میان اعضای خانواده است.
رفتار‌های ذهنی و فکری زنان و مردان با هم تفاوت دارند
بسیاری از مشکلات افراد در ارتباط با همسر ناشی از سوء تفاهم‌هایی دانست که علتشان عدم شناخت ازطرف مقابل است.
بنابر این اگر زن و مرد از تفاوت‌های یکدیگر آشنا بوده حاصل این آشنایی و تفاهم درک متقابل میان اعضای خانواده انتظارات به جا و واقع بینانه در تکامل خانواده برای همه اعضای خانواده را بوجود می‌اورد.
وی درپایان کتاب بنام پنج زبان عشق را جهت مطالعه خانواده‌ها معرفی نمود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار