خبرهای داغ:

نیاز 5 هزار میلیارد تومانی پروژه‌های آذربایجان شرقی در سال 1403

تبریز-معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: امسال حدود 5هزار میلیارد تومان اعتبار و تخصیص برای تکمیل طرح های نیمه‌تمام و تعمیر، تجهیز و نگهداری آن ها مورد نیاز است.
کد خبر: ۹۵۹۳۶۶۷
|
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی فرجی در جلسه تدوین برنامه تحولی شهرستان های استان در سال 1403 در جهت تحقق شعار سال، اظهار کرد: اعتباراتی که در سال 1401 از تمام منابع به استان ابلاغ شد، دو هزار و 400 میلیارد تومان بود که حدود 79 درصد آن تحقق یافت.

وی افزود: اعتبارات ابلاغی ابتدای سال 1402 به استان دو هزار و 850 میلیارد تومان بود که با اضافه شدن منابعی مثل درآمدهای اختصاصی دستگاه‌ها و حقوق دولتی معادن به سه هزار و 250 میلیارد تومان رسید که یک هزار و 900 میلیارد تومان (59 درصد) آن محقق شد.

فرجی اضافه کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال 1401 نیز یک هزار و 470 میلیارد تومان بود که در سال 1402 به یک هزار و 883 میلیارد تومان افزایش یافت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه در سال 1401 عملکرد حقوق دولتی معادن دو هزار و 500 میلیارد تومان بوده است، افزود: از این رقم 93 میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که 95 درصد آن مربوط به معدن مس سونگون و شهرستان ورزقان بود.

وی اضافه کرد: در سال 1402 نیز درآمد حاصله از این محل به میزان دو هزار و 300 میلیارد تومان بوده است که حدود 57 میلیارد تومان به استان ابلاغ و مطابق ضوابط مربوط توزیع شد.

این مسئول یادآور شد: نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان در لایحه بودجه سال 1403 کل کشور برای استان پیش بینی شده است که پس از کسر سهم اعتبارات توازن ملی و 0.27 درصد ورزش که به حساب وزارتخانه مربوطه واریز و پیش بینی می‌شود، حدود 3 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در اختیار استان قرار گیرد.

فرجی کسری تخصیص اعتبار پروژه‌های سال 1402 را حدود 624 میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اعتباراتی هم در موافقت نامه‌ها برای سال 1403پیش بینی شده که رقمی در حدود یک هزار و 320 میلیارد تومان است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، تصریح کرد: در سال 1403 حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تعمیر، تجهیز و نگهداری پروژه های مستمر مورد نیاز است و این در حالی است که در عمل فقط حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی در اختیار استان خواهد بود.

فرجی ادامه داد: بر همین اساس سیاستگذاری شده که در طول سال مالی 1403 از سایر ظرفیت‌های اعتباری و بودجه‌ای مانند مولدسازی اموال دولتی، مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی و خصوصی و جلب مشارکت مردمی در اجرای پروژه ها استفاده شود.

وی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و مشارکت عمومی- خصوصی برای تامین و جبران کسری اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی اشاره کرد.

در این جلسه کریم عابدینی، معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن استان اظهار کرد: از شهرستان های استان انتظار می‌رود با تکیه بر پایه کارشناسی فرمانداری‌ها برنامه متناسب شهرستان را با نگاه به اسناد بالادستی و در نظر گرفتن شعار جهش تولید با مشارکت مردم تدوین کنند.

وی توضیحاتی در خصوص قالب و دستورالعمل تدوین برنامه تحولی شهرستان های استان در سال 1403 در جهت تحقق شعار سال ارائه کرد.

ارسال نظرات