سرهنگ نصیری : هدف و رسالت اصلی سپاه با گذشت بیش از ۴۰ سال حفاظت و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۵۹۳۲۰۸
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، هنوز سه ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که حضرت امام (ره) در دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ فرمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را با هدف حفظ دستاورد‌های انقلاب اسلامی صادر کردند؛ شاید در آن روز هیچ کس حتی تصورش هم نمی‌کرد که این سازمان نوپا تنها چند سال پس از تأسیس بتواند در مقابل انواع تهدیدات پیچیده داخلی و خارجی علیه نظام اسلامی ایستادگی کرده و با آن‌ها مقابله کند.
این نهاد انقلابی در روز‌های دفاع مقدس نیز پا به‌پای دیگر نیرو‌های مسلح؛ از جمله ارتش نقشی بی‌نظیر اجرا کرد و با پایان جنگ هم علاوه بر مسائل امنیتی و حفاظت از مرزها، مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور را نیز کنترل می‌کرد و همان زمان بود که امام (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور نبود.»

امروز و به مناسبت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سراغ سرهنگ پاسدار"محسن نصیری" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافق رفتیم.

سرهنگ دوم پاسدار نصیری در قالب یک روایت از تشکیل سپاه در۲اردیبهشت ۱۳۵۸ برای خوانندگان این خبرگزاری اظهار کرد: این‌اقدام با توجه به مسائل دولت موقت آن زمان؛ نیازی از سوی یکسری از دلسوزان نظام بود؛ که نهایتاً دستور تشکیل سپاه از سوی حضرت امام صادر شد و همزمان با سه تشکیلات دیگر از سوی این دلسوزان در طی نشستی با تفاهم یکدیگر، اساسنامه سپاه در ۹بند و ۹تبصره نوشته شد و با تایید امام، سپاه پاسداران انقلاب شکل گرفت.

وی، در خصوص جایگاه و ضرورت تشکیل سپاه با توجه به انقلاب‌های متعدد در سطح دنیا و با تدبیری که حضرت امام (ره) از تشکیلات یا نهاد‌های متعدد مثل جهادسازندگی، کمیته امداد و... نیز انقلاب جمهوری اسلامی در سال ۵۸ توضیح داد و افزود
مقام معظم رهبری بار‌ها فرمودند:
انقلاب یک موجود زنده و پویا است؛ لذا موجود زنده نیاز به پاسداری و حفظ و حراست دارد و سپاه تشکیل شد تا انقلاب نو پا با ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها و ظلم با وجود مخالفانشان نگهداری شود و سپاه پاسداران شامل ۵ نیروی (زمینی، هوافضایی، دریایی، قدس، سازمان بسیج مستضعفین) با ماموریت‌های متفاوت در حال حفاظت از این نظام و پاسداری هستند.

فرمانده ناحیه بافق: پاسداری در انقلاب اسلامی ایران را حرکتی برای پیش برندگی و پیش روندگی انقلاب اسلامی دانست و افزود: سال گذشته سخنرانی که حضرت امام خامنه‌ای در جمع فرماندهان سپاه داشتند، در این باره توضیح دادند و می‌توان گفت حرکتی بود که در برخی موارد در پیش روندگی انقلاب کمک کرد، که یکی از مصادیق آن بحث بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا است.

وی افزود: در مباحث نظامی تولیدات جنگ افزار و دانش بنیان در پیش روندگی انقلاب تاثیر بسزایی داشته و غیر از تفکر پاسداری انجام نمی‌شد و در پیش روندگی انقلاب تاثیر داشت.

سرهنگ محسن نصیری ادامه داد: موضوع پیش برندگی هم در عرصه‌های مختلف نظام قابل مشاهده است، جا‌هایی که تفکر جهادی، پاسداری و برگرفته از نماد‌های پاسداری که سپاه بر اساس آن شکل گرفته، توانسته یک پیش روندگی ایجاد و باعث حرکت شود.

وی با اشاره به هدف و رسالت اصلی سپاه با گذشت بیش از ۴۰ سال حفاظت و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: شاید برخی مواقع شدت و ضعف با توجه به شرایط زمانی وجود داشته؛ ولی بطورکلی الحمدالله سپاه رسالتی را که بر عهده داشته، را انجام داده و در حفظ و حراست از نظام تا پای جان ایستاده است.

فرمانده ناحیه بافق: در بحث دفاع از حرم با یاد از شهید حادثه تروریستی راسک "حسین سرسنگی" که قریب به یکسال به عضویت سپاه در آمده بود، تصریح کرد: همیشه درصد بالایی از شهدای مدافع حرم از سبزپوشان ما در کنار اقشار مردم هستند.

وی به عرصه‌هایی که در شهرستان در حال انجام و مردم شاهد آن هستند به ماموریت‌ها به طور خاص بر اساس سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج در ۱۱ قرارگاه پرداخت و گفت: یکی از مباحث مهم بحث امنیتی است که نیرو‌های بسیجی در محلات مختلف، گشت زنی‌های شبانه دارند و حتی در مناسبت‌های مختلف این اقدام تشدید می‌شود.

سرهنگ نصیری در بحث خدمات دهی و خدمات رسانی به قشر کم برخوردار جامعه درموضوعات مختلف به ورود بسیج سازندگی اشاره و عنوان داشت: در بحث طرح‌های عمرانی (آبرسانی و...)، بسته‌های معیشتی، اقدامات فرهنگی، ورزشی، آموزشی، جهیزیه، پرداخت وام‌های اشتغالزایی، کارگاه‌های زودبازده و... کار در حال انجام است.

وی در بحث جهاد تبیین با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری بیان کرد: حتی در دوردست‌ترین روستا‌ها پایگاه ایجاد کرده‌ایم و در مناسبت‌های ملی و مذهبی و ایام سال برنامه‌های مختلف در زمینه جمعیت، امر به معروف و نهی از منکر، مباحث انتخابات، اردویی، زن و خانواده، ورزشی و تعلیم و تربیت و... یکسری اقدامات از سوی بسیجیان در حال اجرا می‌باشد.
خبرنگار : الهام نصیرزاده 

ارسال نظرات
آخرین اخبار