خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: سپاه پاسداران، دارای آرمان های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.
کد خبر: ۹۵۹۳۱۲۱
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳

قزوین_ به گزارش بسیج، در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ بنا به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده ای از دلسوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت فقیه گردهم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی ریزی و کردند.

حجت الاسلام حسن شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه امام حسن(ع) قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: سپاه پاسداران در سایه روحیه انقلابی و معنویتی که از سرچشمه جوشان دل منور و روح مصفای امام عارفان پیوسته می جوشید و بیش از همه، جوانان رزمنده و خالص سپاه و بسیج را سیراب می کرد، توانست نقش تعیین کننده ای را در دفع حمله ایادی استکبار به جمهوری اسلامی ایفا کند.

وی گفت: سپاه پاسداران توانست در کنار ارتش و با به کارگیری بسیج مردمی، درس تلخی به دشمنان اسلام بدهد و حفظ استمرار نظام جمهوری اسلامی را تضمین کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مولود مبارک انقلاب اسلامی است، در همه جهان پس از صدر اسلام پدیده بی سابقه ای است. 

حجت الاسلام شجاعی مهر اظهار کرد: این پدیده در حقیقت، مظهر عینی و مجسمی است برای شعارهای انقلاب اسلامی، شعار ایستادگی در مقابل همه قدرت های بزرگ با سلاح اتکال به خدا، شعار غلبه خون بر شمشیر و شعار حرکت برای نجات مستضعفان و از همین رو است که سلطه های بزرگ در سراسر جهان با چشم انزجار و نفرت، بدین پدیده الهی می نگرند.

وی در ادامه افزود: سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان های والای انقلاب اسلامی است و نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار از این جهت است که سپاه آرمانی بزرگ و مقدس دارد که حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که براساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده است و داعیه تحقق نسبی آن را در جهان امروزی دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی امام مهدی (عج) نیز گسترده است و بدین لحاظ سپاه در افقی فرازمند، دارای آرمان های مکتبی، انسانی و جهان شمول است که باید همیشه حرکت خود را بدان سوی جهت دهد.

 

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار