خبرهای داغ:

هویت انقلاب اسلامی مزین به نام شهدا است

فرماندار بوکان گفت: هویت انقلاب اسلامی ایران به نام و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس مزین شده است.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۴۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، خشایار صنعتی فرماندار بوکان، امروز 29 فروردین در جلسه شورای اداری این شهرستان ضمن اشاره به نقش و جایگاه شهید در فرهنگ و تاریخ این سرزمین، گفت: در دین مبین اسلام شهید از بالاترین جایگاه در نزد خداوند متعال برخورداراست.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در فرهنگ مذهبی و هویتی ملت متدین ایران دارای جایگاه ویژه‌ای است، ادامه داد: امنیت و آسایش فعلی ما در سایه رشادت‌ها و جان‌فشانی شهدای والامقام به دست آمده است چون از همه زندگی خود گذشتند تا ملت ایران بتوانند در سایه انقلاب اسلامی طعم شیرین استقلال، امنیت و آرامش را بچشند.

فرماندار بوکان با بیان اینکه بدون‌شک این شهرستان در شکل‌ گرفتن تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی با تقدیم‌کردن ۳۷۰ شهید انصار بیش از ۸۰۰ شهید مهاجر نقش ویژه و منحصربه‌فردی را ایفا کرده است، ادامه داد: رشادت‌های رزمندگان اسلام در این شهر از اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون باید ثبت و ضبط شود.

صنعتی با بیان اینکه بوکان خاستگاه نخستین شهید اهل‌سنت مدافع حرم، ده‌ها شهید راه امنیت و شهدای دوران انقلاب اسلامی است، ادامه داد: همه مدیران شهرستانی به‌صورت جهادی برای ساخت و احداث یادمان شهید گمنام در شهر پای‌کار باشند.

در ادامه جلسه فرمانده سپاه بوکان با تبریک عملیات غرورآفرین موشک‌باران رژیم صهیونیستی نقش شهدا در استقلال و آزادی این سرزمین را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: بی‌تردید در هر جا و مکانی که نام شهید طنین‌انداز شود آن مکان مقدس است.

سهراب سعیدی به نقش بوکان و رزمندگان آن در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس تاکنون اشاره کرد افزود: جای‌جای خاک این سرزمین قدمگاه شهدا، ایثارگران و رزمندگانی است که برای امنیت و آرامش ما جان‌فشانی‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حاشیه برگزاری کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی انشاالله شهر بوکان میزبان دائمی شهید گمنام خواهد شد.

سهراب سعیدی عنوان کرد: با تعیین جانمایی مکان یادمان که ان‌شاءالله در آینده‌ای بسیار نزدیک پذیرای شهید گمنام خواهد بود، این یادمان به مکانی برای عاشقان و دلدادگان انقلاب اسلامی تبدیل خواهد شد.

فرمانده سپاه بوکان همچنین در خصوص برگزاری کنگره دوازده هزار شهید آذربایجان غربی نیز گفت: لازم است در سطح شهرستان نیز کارگروه‌های برای این رویداد مهم تشکیل شود.

وی افزود: در سال جدید و در راستای کنگره دوازده هزار شهید استان آذربایجان غربی یادواره‌های متعددی را در سطح شهرستان به‌ویژه ادارات و روستاها خواهیم داشت.

ارسال نظرات