خبرهای داغ:

آیین تجلیل از معلمان نمونه در سردشت برگزار شد

همزمان با هفته معلم و سالگرد شهادت آیت‌الله شهید مطهری، آیین تجلیل از معلمان نمونه ضمن حضور مسئولان در سردشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۵۶۱۵
|
۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰

به گزارش  خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا، امام جمعه نقده امروز 11 اردیبهشت در آیین تجلیل از معلمان نمونه که با حضور مسئولان در این شهرستان برگزار شد، گفت: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های بارز و تأثیرگذار در تقویت بنیان‌های نظری انقلاب و نظام اسلامی بود.

وی با بیان اینکه اگر نسل امروز به دنبال گام برداشتن در مسیر درست است، بدون‌تردید آثار شهید مطهری امروز هم می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای معرفتی این نسل باشد، ادامه داد: گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و معرفی ایشان به نسل جدید یکی از مهم‌ترین تکلیف‌های ما در برهه حساس کنونی است.

امام جمعه نقده با بیان اینکه استاد شهید مطهری در عمل ثابت کرد به معنای واقعی کلمه اسلام‌شناس، جریان‌شناس، زمان‌شناس و دشمن‌شناس است، ادامه داد: یکی از وظایف نخبگان جامعه این است که در راستای خوب شناختن و خوب شناساندن تئوری‌های شهید مطهری گام بردارند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با بیان اینکه  روند معرفی شهید مطهری باید در مجموعه‌های بسیج، سپاه، مساجد و محیط‌های فرهنگی با جدیت و پشتکار بیشتری دنبال شود، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های شهید مطهری پایبندی به اصول بود که این موضوع در زندگی ایشان کاملاً قابل مشاهده است، در طول عمرشان از آنها عدول نکردند و با پایبندی به همین اصول در نهایت به شهادت رسیدند.

امام جمعه نقده با تاکید بر اینکه شهید مطهری به معنای واقعی کلمه معلمی برای تمام دوران‌ها است، تصریح کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اگر آثار و تالیفات شهید مطهری مورد مطالعه و مداقه قرار گیرد انبوهی از معارف را به ذهن و دل هر خواننده سرازیر می‌کند بنابراین لازم است که کتب ایشان را در حجم‌های اندک و به صورت جذاب چاپ کرده و در اختیار دانش‌آموزان و دانشجویان قرار دهیم و به هر نحوی اعم از برگزاری مسابقه و ... آنها را برای خواندن و فهم عمیق‌شان تشویق کنیم

ارسال نظرات