رئیس حوزه هنری استان مرکزی

زبان هنر مصداق قدرت فرهنگی است

رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: هنر به مثابه یک قدرت فرهنگی و نرم در ساحت تمدنی عمل می کند.
کد خبر: ۹۵۹۲۳۱۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سالار جیریایی رئیس حوزه هنری استان مرکزی روز گذشته در ویژه برنامه «مهر و هنر» که همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان استانی، در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد؛  شهید آوینی را هنرمندی متعهد دانست و گفت: منظومه اندیشگانی و شخصیتی این هنرمند انقلابی و متعهد برای همه ما قابل تامل و استفاده است.
وی افزود: اگر سه دایره متحد المرکز را در نظر بگیریم که بخشی اول آن تفکر و اندیشه باشد و بخش دوم آن فرهنگ و هنر و دایره دیگر تمدن، هر سه دایره مذکور را شهید آوینی در کارهای خود مد نظر داشت به نحوی که از بنیانهای فکری انقلاب اسلامی در حیطه تفکر، انتخاب قالب هنری و کنش فرهنگی و نگاه تمدنی را در آثار وی می توان به وضوح دید.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی با اشاره به نسبت و تأثیر تأمان حکمت و هنر ادامه داد: ارتباط وثیق این دو مقوله باعث می‌شود هنر به مثابه یک قدرت فرهنگی و نرم در ساحت تمدنی عمل کند.
جیریایی بیان کرد: تلاش مسئولین فرهنگی و هنرمندان قابل ستایش است اما این نکته را هم باید بدانیم که تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی در بخش دیگری ازسخنان خود به برگزاری هفته هنر متفاوت نسبت به سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در سالهای پیشین دبیرخانه ای در حوزه هنری دایر می‌شد و به صورت واحد اتفاقاتی رخ می‌داد اما در سال جاری بنا بر هم افزایی و همگرایی بود و برنامه امروز نیز دسترنج و ماحصل تلاش مشترک دستگاههای فرهنگی استان است که امیدواریم در سالهای آتی با قوام و گستردگی بیشتری تدارک و اجرا شود.
جیریایی در ادامه در خصوص انتخاب هنرمندان برگزیده سال 1402و تجلیل از ایشان در ویژه برنامه مهر و هنر عنوان کرد: هنرمندان منتخب به نمایندگی از هنرمندان استان و بر اساس خرد جمعی و نظر کارشناسی انتخاب و مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

رئیس حوزه هنری استان تصریح کرد: ما در حوزه هنری سه محور مساله مندی، بوم گرایی و مردمی بودن را دنبال می کنیم که در مبنای بوم گرایی حوزه هنری فارغ از مرکز گرایی است و نظر بیشتری روی شهرستانها داریم چرا که هر شهری از استان دارای یک فرهنگ بومی مستقل است و این موضوع را در انتخاب هنرمندان نیز در نظر گرفتیم به نحوی که نقش شهرستان‌ها پر رنگ تر از مرکز استان باشد.
وی محور اصلی فعالیت های حوزه هنری در سال 1403 را روایت مفاخر هویت ساز استان اعلام و خاطرنشان کرد: در این برنامه از 51 هنرد فعال استان مرکزی تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است تقدیر از خانواده مرحوم رضا یونسفرد، اجرای نقالی، سرود و رونمایی از تولیدات جدید حوزه هنری از دیگر برنامه های این رویداد حوزه هنری بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات