معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، یکی از سیاست‌های محوری دولت است، زیرا در راستای حفاظت از محیط‌زیست نقش مهمی دارد.
کد خبر: ۹۵۹۱۲۹۱
|
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهریار عباسی، صبح امروز در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی ایلام گفت: راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، یکی از سیاست‌های محوری دولت است، زیرا در راستای حفاظت از محیط‌زیست نقش مهمی دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام افزود: حفاظت از منابع سوخت‌های فسیلی که سرمایه‌های ملی کشور است و در حقیقت برای آیندگان اهمیت دارد، از مزایای اجرای این طرح است. 

 

وی، ادامه داد: دنبال‌کردن انرژی‌های تجدیدپذیر باتوجه‌به ساختارهای جغرافیایی مناطق یکی از ظرفیت‌های نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان ایلام بنا به شرایط فصلی که دارد، قابل‌اجرا است. 

 

عباسی خاطرنشان کرد: بعضی از شهرهای ایلام ظرفیت مناسبی دارد و برای تولید انرژی خورشیدی می‌توان از آن‌ها به‌خوبی استفاده کرد. وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند، تسهیلگری کنند و در راستای سرمایه‌گذاری در زمینه نیروگاه‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های خورشیدی و انرژی‌های نو هم در خصوص واگذاری زمین یا سایر ضرورت‌ها و الزامات ایجاد آنها هماهنگ باشند و کمک کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، بیان کرد: سرمایه‌گذاران ما باید بتوانند از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۸ برای ایجاد این شهرک‌های خورشیدی بهره‌مند شوند و این امر در دستور کار قرار بگیرد.

 

وی یادآور شد: شرکت شهرک‌ها با روندی که به‌خوبی دارد پیش می‌رود، حتماً اهتمام جدی برای توسعه این شهرک‌های خورشیدی که در دستور کار است، داشته باشد.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: هدف‌گذاری خوبی صورت‌گرفته کارهای مناسبی هم درگذشته انجام شده و جای خوشحالی دارد که نیروگاه صبا پای‌کار است.

 

 

عباسی افزود: انعقاد یک تفاهم‌نامه به‌صورت چهارجانبه آماده شود و یک مصوبه دیگر هم قرار شد در خصوص بحث مکان‌یابی و زمین‌هایی که مدنظر دوستان سرمایه‌گذار در اطراف پتروشیمی دهلران است، مورد بررسی قرار گیرد.

 

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام از منابع طبیعی خواست که بررسی لازم برای زمین‌هایی که قابلیت استفاده برای پروژه را دارند و هنوز واگذار نشده‌اند، انجام دهد.

ارسال نظرات