حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر خطبه‌ای مبنی بر ماه رمضان و شب‌های قدر بیان کرد.
کد خبر: ۹۵۸۸۲۸۳
|
۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، متن خطبه حجت السلام والمسلمین نورپور امام جمعه کمالشهر، مبنی بر ماه رمضان و شب‌های قدر، به شرح زیر است:
۱۲ فروردین لیلة القدر انقلاب اسلامی است/شب قدر؛ شب نزول قرآن و تقدیر سرنوشت انسان است
علی علیه السلام پیشوای نیکوکاران عالم ودشمن فاجران و فاسقان و منافقان است، هرکس علی علیه السلام را یاری کند مورد یاری قرار می‌گیرد خدا و ملائکه او را کمک خواهند کرد.

ما شیعیان آن حضرت به وسیله ورع و ترک گناه و تلاش و مجاهدت و عفت و درستکاری می‌توانیم مولایمان علی علیه السلام را یاری کنیم.

شب قدر؛ شب نزول قرآن، شب تقدیر سرنوشت انسان و شب نزول فرشته‌ها به محضر مبارک امام زمان (عج)، شبی که از هزار ماه یعنی ۸۴ سال بهتر است.

امید است که شب قدر را قدر بدانیم و همدیگر را دعاکنیم به ویژه نصرت جبهه مقاومت را در این شب‌های عزیز را از خداوند متعال بخواهیم.

۱۲ فروردین لیلة القدر انقلاب اسلامی است؛ در این روز بیش از ۹۸ درصد شرکت کننده‌ها در همه پرسی تاریخی به جمهوری اسلامی رای آری دادند و با همین رای قاطع، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی و شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی و دینی تغییر یافت امام راحل روز ۱۲ فروردین را روز نخستین حکومت الله و از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی بر شمردند.

در این مدت بیش از چهار دهه از عمر مبارک نظام اسلامی ما شاهد پیشرفت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف می‌باشیم.

در عرصه عدالت اجتماعی در عرصه عدالت در پرداخت‌ها به کارکنان دولت که باید عدالت در پرداخت‌ها رعایت شود.

مسئله فقر، طلاق، اعتیاد و به ویژه عفاف و حجاب.
مسئولین محترم بدانند در جمهوری اسلامی مسئولیت را بر عهده گرفته‌اند، باید احکام اسلام را اجرا کنند یکی از احکام مسلم اسلام عفاف و حجاب است متأسفانه این همه شاهد بدحجابی و بی‌حجابی هستیم و کسی هم چیزی نمی‌گوید.

همینطور عدم رعایت شئونات اسلامی مثل تظاهر به روزه‌خواری چرا باید این همه تظاهر به روزه‌خواری در کشور اسلامی باشد؟! و کسی هم چیزی نگوید؛ و یا بعضی از برنامه‌ها و مصاحبه‌ها و فیلم‌هایی که زز شبکه ملی پخش می‌شود، در شأن نظام اسلامی نیست در جمهوری اسلامی باید صدا و سیمایش اسلامی باشد دانشگاهش کاملاً اسلامی باشد، اداراتش کاملاً اسلامی باشد و مدارس آن اسلامی باشد و بازارش اسلامی باشد.

امسال روز طبیعت مصادف گشته با بیست و یکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت جانگداز امیر مومنان علی علیه السلام و همه وظیفه داریم که حرمت این روز را نگه داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار