کارشناس مسائل دینی در گفت وگو با "بسیج"عنوان کرد
زنجان-کارشناس مسائل دینی گفت: اخلاق حسنه و نیکوی امام حسن مجتبی (ع) و بخشندگی آن حضرت می بایست الگوی رفتاری ما در جامعه باشد.
کد خبر: ۹۵۸۷۵۳۸
|
۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴

امام حسن مجتبی(ع)؛ الگوی کرامت و بخشندگی

حجت الاسلام مهدی احمدی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک فرارسیدن ولادت کریم اهل بیت،امام حسن مجتبی(ع) اظهار کرد:همان گونه که در روایات ما وارد شده امام حسن مجتبی(ع) از نظر سخاوت، فروتنی و تواضع زبانزد بودند و چند مرتبه تمام اموال و دارایی‌های خود را برای رفع نیاز تهیدستان در راه خدا بخشیدند که این نشان از بزرگی آن حضرت دارد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از بارزترین خصوصیات ایشان اخلاق حسنه آن حضرت است، ابراز داشت: اخلاق حسنه و نیکوی امام حسن مجتبی (ع) و بخشندگی آن حضرت می بایست الگوی رفتاری ما در جامعه باشد.

 

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که از میان تمام ویژگی‌های شخصیتی امام حسن(ع) اخلاق کریمه این امام بزرگوار بسیار بارزتر و قابل تامل‌تر است، گفت: امام حسن مجتبی(ع) حتی با دشمنان خود با آرامش و اخلاق کریمه برخورد می کردند.

 

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان شیعیان آن حضرت باید سیره امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه رفتارها و فعالیت‌های خود در جامعه قرار بدهیم، گفت: بهترین راه برای عمل به فرمایشات و توصیه‌های آن حضرت راه انداختن کار مردم است.

 

حجت الاسلام احمدی در پایان با بیان اینکه لازم است زوایای مختلف زندگی پربرکت امام حسن (ع) به روش‌های مختلف برای مردم به خصوص جوانان تشریح و تبیین شود، تاکید کرد: برای این منظور لازم است تشکل‌ها و کانون‌های فرهنگی و مردم نهاد پای کار بیایند و باید از فرصت ماه مبارک رمضان به بهترین نحو بهره مند شد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار