خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام مصباح:

شخصیت آيت الله شیخ محمد بهاری را نمی‌توان در الفاظ تعبیر کرد

همدان-امام جمعه بهار گفت: آيت الله شیخ محمد بهاری شخصیتی است که نمی‌توان در الفاظ او را تعبیر کرد، باید اهل دل و موحد شد و آنچه که نادیدنی است آن دید.
کد خبر: ۹۵۸۷۰۳۸
|
۰۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام رضا مصباح در مراسم سالروز رحلت آيت الله حاج شیخ محمد بهاری در گلزار شهدای شهر بهار ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: مرحوم شیخ محمد بهاری (ره) شخصیتی است که ریشه عرفان در شخصیت این عارف بزرگ است.

وی افزود: انسان باید وجود خود را خدایی کند، کار ما در این دنیا این است که وجود خود را به ذات مقدس باری تعالی گره بزنیم؛ هرآنچه هست از آن خدا است و غیر از خدا چیزی نیست و هر کسی هم به غیر خدا تکیه کرد، مضمحل شد.

امام جمعه بهار با اشاره به محوریت رسیدن به مقام علم، بر حقیقت‌شناسی و خداشناسی تاکید کرد و گفت: اگر انسان خود را به دریای جوشان محبت الهی متصل کرد این انسان به حقیقت انسانیت خود دست پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: شخصیت آیت الله بهاری (ره) از آنجایی حائز اهمیت است که افرادی چون سیدعلی قاضی را  تربیت کرد، افرادی چون علامه طباطبایی به واسطه او تربیت شد و آنچه که ما امروز از سلسله عارفان داریم همه مدیون آیت الله بهاری است.

مصباح افزود: آيت الله شیخ محمد بهاری شخصیتی است که نمی‌توان در الفاظ او را تعبیر کرد، باید اهل دل و موحد شد و آنچه که نادیدنی است آن دید.

گفتنی است؛ آیت اللّه شیخ محمد بهاری در سال ۱۲۶۵ هجری قمری در خانواده‌ای اصیل و مذهبی در شهر بهار متولد شد، آن عالم ربانی در سن ۳۲ سالگی به درجه اجتهاد رسید و از برجسته‌ترین شاگردان آخوند ملاحسینقلی شوندی همدانی بود.

تعدادی از  مکاتبات آیت اللّه شیخ محمد بهاری در کتاب تذکرةالمتقین گردآوری شده و کتاب دیگری هم به نام منشأت از آثار ایشان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات