دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمدگفت: باید فضای جامعه برای فردی که می خواهد در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... تخلف کند، ناامن شود.
کد خبر: ۹۵۸۶۶۴۲
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، حجت الاسلام حمزه پیش قدم صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: آموزش 23 هزار نفر در دوره های آموزشی امر به معروف و نهی ازمنکر در سطح کشور از جمله برنامه های ستاد مرکزی است که در این دوره ها بیش از 800 نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کردند و رتبه قابل قبولی در سطح کشور کسب کردیم.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در ستادهای امر به معروف و نهر از منکر استان ها رخ داده برگزاری دوره های آموزشی فریضتین است که در این حوزه استقبال مردم هم بسیار خوب بوده است.
حجت الاسلام پیش قدم بیان کرد: محتوای دوره های آموزشی امربه معروف متناسب با دوره کارشناسی است، یعنی مباحث دوره به گونه ای تنظیم شده که برای متوسط جامعه مفید باشد.
وی ادامه داد:در حقیقت این دوره ها برای افرادی دارای تحصیلات عالی و افرادی که سطح شان پایین تر است، تنظیم نشده بلکه حد وسط در نظر گرفته شده و این دوره آموزشی یک بسته آموزشی کامل برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است تا تمام مواردی که باید برای برخورد با منکر و ترویج معروف نیاز باشد بدانند و آموزش ببیند.
وی گفت: در بحث آموزش چنانچه نیاز به مدرس یا تولید محتوا است دبیران اعلام کنند تا از ظرفیت حوزه های علمیه و تشکل های انقلابی استفاده کنیم.
این مسئول تصریح کرد: در ستاد امربه معروف چند اصل مهم شامل قانون گرایی، تعامل با دستگاه های اجرایی، ترویج فریضتین، نظارت بر عملکرد ادارات، حجاب و حمایت از آمران به معروف مورد توجه قرار دارد.
وی به تشریح اقدامات فرهنگی در ستادهای امر به معروف اشاره کرد و افزود:کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها و همایش های منطقه ای کار خوبی بوده که توسط دبیران در ستادهای استانی انجام شده و باید برای ارتقای کیفیت آن تالش بیشتری شود.
حجت الاسلام حمزه پیش قدم حضور ستاد امر به معروف و نهی از منكر امسال در جشنواره فجر بسیار کار بزرگی بود و نشان داد امر به معروف در حوزه های فرهنگی نیز فعال است.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که ستاد در آن ورود کرده و به طور جدی پیگیری می کند، مطالبه گری است.
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمدگفت: در قسمت مطالبه گری باید یک طرح هماهنگ امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود زیرا این فریضه یک سفارش و دستور الهی است که اقتضای زمان و مکان ندارد .
دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمدگفت: امر به معروف و نهی از منکر اختصاصی هم نیست و به گونه ای برای اصلاح فرد و جامعه تعریف می شود که اصلاح فرد منجر به جامعه سازی شود.
وی ادامه داد: این فریضه متناسب با ذات آدم ها ابلاغ شده چرا که ذات آدم ها همواره به سمت خوبی وخیر و دوری از زشتی و بدی است اما تعاریف از خوبی ها در جامعه متفاوت است و اینجا نقش و جایگاه دستگاه امر به معروف و نهی از منکر پررنگ می شود و ضرورت پیدا می کند.
حال اولین اصل تعریف و تبین معروفات و منکرات در جامعه بوده که برگرفته از شریعت و قوانین تصویبی هر جامعه است و دستگاه های فرهنگی بر همین اساس برای تبیین ایجاد شده اند تا مروج معروف و دستگاه های دیگر برای نظارت  و جلوگیری از بدی ها تعریف شده تا باز دارنده منکر باشند.
این مسئول ابراز داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکربنا بر رسالت ذاتی در این زمینه با توجه به اینکه این دستور و قانون الهی مردم می باشد و امران و ناهیان را جهت اجرای صحیح این دو فریضه مهم تربیت کند لذا نیاز به تربیت و آشنا کردن افراد دارد.
حجت الاسلام پیش قدم گفت: دوره های آموزشی در ستاد در راستای تبین و آشنایی و همچنین ترویج این فریضتین در حال برگزاری است که در دو سال متمادی استان ما رتبه برتر کشوری را دارد.
وی افزود: دوم موضوع نظارت بر حاکمیت است که  با شیوه مطالبه گری در حال پیگیری است و موضوع مطالبه گری یک اصل و برنامه ویژه برای ستاد است که قانونی کردن ساختار  در حال انجام است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار