مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام خبر داد:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برپایی ۱۰۰ غرفه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی در سطح ۶ شهرستان این استان طی ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۶۱۷۶
|
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فرزاد شریفی ظهر امروز در خصوص برپایی غرفه صنایع‌دستی اظهار کرد: در ایام نوروز در راستای معرفی محصولات شاخص صنایع‌دستی استان به گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان در ۶ شهرستان اقدام به برپایی ۱۰۰ غرفه صنایع‌دستی شده است.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام افزود: هدف از ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی در ایام نوروز کمک به معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی استان است که در واقع در ایام نوروز برای صنایع‌دستی اقتصاد نوروزی را به همراه خواهد داشت.

 

 شریفی گفت: امسال همانند سال‌های گذشته در قلعه والی شهر ایلام با ایجاد غرفه‌های صنایع‌دستی، برپایی سیاه‌چادر در قالب نوروزگاه در محل قلعه والی شهر ایلام و دیگر شهرستان‌ها با ایجاد برنامه‌هایی آئینی و سنتی سعی در به‌وجودآمدن نشاط نوروزی برای گردشگران و مسافرین نوروزی که استان ایلام را به‌عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده‌اند.

 

 وی تصریح کرد: اولویت غرفه‌ها بیشتر به کارگاه‌های تولیدی و برنددار و بسته‌بندی‌شده است که بتوانند بهتر صنایع را معرفی کنند؛ ولی صنایع‌دستی کوچک و خرد هم در این غرفه‌ها مستقر هستند تا بتوانند تجربه لازم جهت حضور در نمایشگاه‌های بزرگ‌تر را کسب کنند.

 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده برای ایام ماه مبارک رمضان برای گردشگران پیش‌بینی‌شده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های مهران و دهلران باتوجه‌به حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی این شهرستان‌ها، نمایش‌های آیینی و مذهبی در این مناطق اجرا می‌شود.

ارسال نظرات